Petícia za zrušenie kresťanstva na Slovensku

Homo sapiens

/ #263 Re: Re: Skoda

2014-08-13 22:36

#262: Homo sapiens - Re: Skoda  

 Crowley a satanismus

Crowley byl bezpochyby satanistou, svým učením i životem, ale nelze jej rozhodně řadit vedle Antona LaVeye, kterému by se s největší pravděpodobností od srdce vysmál. Vyžíval se ve všem, co mohlo v tehdejší době vzbuzovat pobouření: černou magií, tajnými obřady, ezoterickým učením, vyvoláváním ďábla, sexuálními rituály a pohrdáním vším a všemi, což je k jistě daleko bližší k tradičnímu satanistickému učení než čistě egocentrický LaVey, který ve své snaze vybudovat nový chrám Satanův, zapomíná na základní okultistické zákony: zákon odrazu (vše co dáváš, dostáváš zpět), položením principu zla na stejnou úroveň jako dobra (zlo je ve skutečnosti jen nedostatkem dobra) a zcela pominutou láskou, která je základním kamenem lidstva. Ale i Crowley stojí bok po boku s LaVeyem, protože jeho příklon a obdiv k Satanovi ve spojení se sexuální magií je již na konci XIX. století vysoce módní záležitostí, ovšem ezoterického charakteru.

Vliv Aleistera Crowleyho

Podmínkou pro vznik učení Antona LaVeye byl nepochybně egodeismus Aleistera Crowleyho, který však LaVey srazil na čistě materialistický egoismus. Na jedné straně se snaží odmítnou vše předchozí: Černé mše, parodie křesťanského Svatého přijímání, násilí, vraždy zvířat i lidí, sexuální rituály a magii i okultimus jako takový a prohlašuje je za překonané, ale snaha vystříhat se všeho vyšumělého a povznést satanismus na úroveň filozofického učení vypadá směšně zvláště v jeho snaze napodobovat staré magické spisy a rituály včetně opakující se kritiky křesťanství, která je stavební kostrou jeho ústředního díla a od něhož se snaží distancovat.
LaVey se neskrývá podobnost svého učení s Crowleyem, ale odsuzuje jej pro jeho exhibicionismus a falešný ezoterismus.