obnovenie dopravy na gemerských tratiach

Kontaktujte autora petície

Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií obnovenie dopravy na gemerských tratiach.


Hosť

#51

2014-12-16 12:46

Urcite som za obnovenie vlakovej dopravy v nasom okrese je to potrebne

Hosť

#52

2014-12-16 13:55

Reuca je okresne mesto ktore je odrezane od sveta svojou chudobou a zlou cestnou komunikaciou. Podpora a obnovenie zeleznicnej komunikacie moze znizit vytazenost autobusov, zrychlit a zefektivnit prepravu medzi Revcou/Muranom a vychodnou castou Slovenska, prip. i zapadou s vyuzitim prestupu v Plesivci na rychlik pokraujuci v smere Bratislava.

Hosť

#53

2014-12-19 08:49

Je veľká škoda a strata pre tento región zrušenie železničnej dopravy.Aj táto časť Slovenska si zaslúži železničnú dopravu,ktorá pomôže jej rozvoju.NIE KAŽDÝ má auto a vlakové spojenie pomôže riešiť mnohé problémy!

Hosť

#54

2014-12-19 09:29

Súhlasím. Zrušenie vlakov je nezmysel.
Daniel

#55 Re: priebežná informácia

2014-12-31 08:44

#20: Peter Páteček - priebežná informácia 

Opýtaj sa aj pánov starostov, že či by výmenou za vlak obetovali autobus! Ako ich poznáme tak nie, lebo ľudia sú prepáčte za výraz zhýčkané opice. 10-15 minút sa nevedia prejsť k vlaku a tak čo sa potom deje? Máme za hodinu niekde 100 ľudí, ktorých vozíme dvoma autobusmi a ešte k tomu vlakom 812+012. Dva autobusy poskytujú 50 plus 50 miest na sedenie, a motorák s prívešákom 91 miest. Prečo potom nezrušíme autobusy a nepožiadame železnice o pridanie 812 na druhý koniec vlaku, čím by sa kapacita navýšila na 148 miest, príp. 012, čo by bolo 131 miest. Nie! Ľudia budú hubovať, že sa musia prejsť, 5, 10 alebo 15 minút pešo k vlaku a tak chcú autobus aj vlak. Proste dokonalá ukážka debilizmu na Slovensku. 390 miliónov ročne ide na dopravu a aj tak nemáme obslúžené niektoré obce viac ako 3-4x denne! "PREČO?!" - sa pýtam. Lebo vyhadzujeme vozokilometre autobusovej dopravy tam, kde nám štát platí objednávkami z ministerstva dopravy vlaky, ktoré majú niekoľkonásobne vyššiu kapacitu, ale kraje nemajú problém objednať aj 2-4 autobusové spoje cca plus/mínus 10-15minút v odstupe od vlakového spoja, a to prosím pekne vrcholom kokotizmu sú prešovský a trenčiansky kraj. Tam na trase Stará Ľubovňa - Kežmarok čo jazdí 1-2 autobusy za hodinu, tak to tiež nacpali na vlak, ale žeby dali výkony na úsek Plaveč - Stará Ľubovňa aby suplovali zrušené vlakové spoje, tak to nie, choré mozgy. Trenčiansky kraj - trať Trenčín - Bánovce n. Bebravou - Chynorany. Ide tam 1-2 autobusy za hodinu a 4x denne vlak ale aj tak dokážu na ten vlak nacapiť autobus, proste dokonalá ukážka jebnutosti. Takže vážení, ja túto petíciu podporujem iba za predpokladu, že sa vzdáte autobusovej dopravy, resp. nebudete v časových polohách kedy premávajú vlaky požadovať autobusové spoje. Akonáhle požadujete vlak aj autobus, je daná petícia iba prázdnym zdrapom papiera bohužiaľ. A sťažujme si, že sa máme 10-15 minút prejsť, keď potom trávime celé hodiny pozeraním debilných programov v televízií, priberáme a keďže sa nehýbeme, tak máme aj kardiovaskulárne choroby a problémy s nohami, rukami a chrbticou. Čo takto sa denne prejsť 2x po 15min k vlaku a späť, urobiť niečo pre seba počas cesty z a do práce? Na západe majú dochádzkovú vzdialenosť k zastávkam vlakovým 1,5km, ani návozové autobusy tam niesú všade a ľudia chodia pešo k vlaku, dokonca aj švajčiari a sťažujú si?

Peter Páteček
Autor petície

#56

2014-12-31 16:58

Rozhovor pre Korzár, žiaľ, je to pod "pianom":

Rozhovor pre Korzár


Hosť

#57 Re: Obnovenie dopravy na gemerských tratiach.

2015-01-02 19:48

Peter Páteček
Autor petície

#58 Neskrátený rozhovor pre Korzár

2015-01-04 17:36

abcdef abcdef

Rožňavčan Peter Páteček spustil petíciu, ktorá sa  zaoberá obnovou železničnej osobnej dopravy na tratiach Plešivec – Muráň, Plešivec – Slavošovce, Plešivec – Rožňava a Rožňava – Dobšiná. Navrhuje v nej zabezpečiť priame vlakové spojenie Revúce s  Rožňavou a v prípojných staniciach Plešivec a Rožňava prípoje k rýchlikom a od nich.

Podľa slov P. Pátečka je petícia ohlasom na vládou prijatý návrh opatrení finančného, ekonomického a sociálneho balíčka v železničnej osobnej doprave v októbri 2014.

Petícia za obnovu osobnej dopravy na gemerských lokálkach je občianska iniciatíva. Na druhej strane je však petícia politický nástroj a je reakciou na politické rozhodnutie. Je reakciou na bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodcov. Je to dôvod, pre ktorý sa oplatí o osobné vlaky zabojovať,“ vysvetľuje.  

Prízvukuje, že bezplatné cestovanie vlakmi pre študentov a dôchodcov, bez ohľadu či s tým niekto súhlasí alebo nie, je realitou v iných regiónoch. V konečnom dôsledku to zaplatíme všetci. „Keď sa nájdu milióny eur pre bezplatné cestovanie vlakmi v iných a bohatších regiónoch, prečo sa nenájdu aj pre región Gemeru, kde je vysoká miera nezamestnanosti? Zadarmo môžu cestovať aj študenti a dôchodcovia z krajín EÚ, takže paradoxne aj obyvatelia Gemera financujú cestovanie obyvateľom zo zahraničia a z bohatších krajín,“ argumentuje autor petície.

Ako ďalej dodáva, medzi Bratislavou, Zvolenom a Košicami v súčasnosti chodí mnoho rýchlikov a ľudia od Muráňa, Slavošoviec a Dobšinej sa k nim nevedia dostať, pretože neexistujú prípoje.

„Na stanicu v Plešivci a Rožňave chodí síce pár autobusov, ale tieto spoje netvoria systém prípojov k rýchlikom a od nich. Autobusy nečakajú na meškajúce rýchliky, čím pre cestujúceho nie sú dôveryhodným spojením. Treba si uvedomiť, že bezplatné cestovanie vlakmi ohrozuje najmä menších autobusových dopravcov a dá sa očakávať redukcia diaľkových autobusových spojov. V diaľkovej doprave tak budú ľudia ešte viac odkázaní na cestovanie vlakmi. Ďalším aspektom je, že veľa študentov dochádza denne do rožňavských škôl z okolia Dobšinej a Revúcej. Taktiež dôchodcovia chodia na lekárske vyšetrenia. Využitím bezplatných vlakov môžu všetci dotknutí ušetriť financie. Ak by sa na gemerských lokálkach obnovila osobná doprava, bezplatné cestovanie by do vlakov prilákalo cestujúcich, ktorí by si na vlaky mohli zvyknúť. Veď do Slavošoviec a Dobšinej osobné vlaky nechodia od februára 2003,“ zdôrazňuje P. Páteček.

V neposlednom rade je tu podľa Rožňavčana príležitosť pre rozvoj regiónu. „Nedá sa predpokladať, že do tohto regiónu prídu investori, ktorí by ponúkli stovky pracovných miest. Jedna z možností ako nezamestnanosť znížiť je rozvíjať cestovný a turistický ruch na Gemeri. To sa naozaj nedá bez infraštruktúry a už vôbec nie bez funkčnej dopravy. Osobné vlaky nechodia a cesty sú v hroznom stave. Náš región stráca na atraktívnosti. Cestovný ruch tak nemá šancu rozvinúť sa bez funkčnej dopravy,“ dôvodí.

Od vzniku petície ubehli tri týždne. Občiansky aktivista počas týchto dní oslovoval samosprávy.  S odozvou predstaviteľov miest a obcí je milo prekvapený. „Prešiel som takmer všetky obce ležiace na tratiach. Na obecných úradoch som sa stretol s podporou a ochotou pomôcť. Podpisové hárky sa zapĺňajú podpismi a to je dôležité. Verím, že okrem občanov petíciu podporia oficiálne aj obce a mestá. Verím, že spoločnými silami dokážeme ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja  a vládu  presvedčiť. Kompetentné orgány sa budú situáciou zaoberať a riešiť ju. Verím, že osobné vlaky sa na gemerské lokálky vrátia a budú aj využité,“ je presvedčený zapálený autor petície.

Prípadnú neúspešnosť petície vníma P. Páteček v dvoch rovinách. „Z osobného hľadiska ma bude neúspech samozrejme mrzieť, ale vnútorne budem spokojný. Spokojný, pretože som urobil všetko pre to, aby som sa pokúsil zachrániť lokálne trate. Existuje totiž reálny predpoklad, že skôr či neskôr budú tieto trate zrušené. Buď úplne, alebo niektoré úseky (Lubeník - Muráň), najmä ak na nich ochabne nákladná doprava. Nevyužívané železničné trate sa začnú rozkrádať, miznúť začne predovšetkým drobný spojovací materiál, ktorým sú koľajnice uchytené o podvaly a navzájom. Nevyužívané a nefunkčné trate čaká zrušenie, tak ako boli zrušené už aj iné trate. To by si mali uvedomiť obyvatelia tohto regiónu, pretože možno teraz rozhodujú aj o budúcnosti gemerských lokálok,“ pripomína.

Z politického hľadiska bude neúspech vnímať ako odkaz vlády a vládnucej strany občanom Gemera, že vládna sociálna politika je pokrivená. „Netýka sa nášho chudobného regiónu. Naopak, pre bohatšie regióny Slovenska sa našli financie aj pre vlaky zadarmo,“ uzatvára rozhovor P. Páteček.

Peter Páteček
Autor petície

#59 Nastane útlm diaľkovej autobusovej dopravy?

2015-01-04 17:40


Hosť

#60

2015-01-07 06:57

Plešivec bol dôležitý železničný uzol pre päť smerov, Košice, Dobšiná,Murán, Slavošovce, Zvolen, ludia dochádzali z okolitých smerov na mnohé prípoje, do práce, do škôl, dnes je to stanica, ktorá je mrtva, bez života, som za obnovenie železničného spojenia v plnom rozsahu
Hosť

#61 Aj českí dôchodcovia

2015-01-14 09:28

Aj českí dôchodcovia jazdia bezplatne slovenskými vlakmi

Vlaky zadarmo by mohli podporiť turizmus. Web dopravcu sa však do propagácie tejto možnosti počas zimnej sezóny nehrnie.

BRATISLAVA. Aj českí dôchodcovia využívajú slovenské vlaky bezplatne, zaregistrovali sa ich tisícky.

Od 17. novembra nemusia platiť za prepravu vo väčšine vlakov deti, študenti, seniori, ako ani osoby, ktoré poberajú invalidný alebo sirotský dôchodok.

Túto možnosť majú obyvatelia celej Európskej únie. Podmienkou je registrácia v Železničnej spoločnosti Slovensko.

Českí dôchodcovia jazdia

Do systému sa k 11. januáru zaregistrovalo 3062 cudzincov z celkového počtu 443 704 registrovaných osôb. Podľa údajov ZSSK ide zväčša o českých dôchodcov.

Propagáciu možnosti cestovať zadarmo na turistických stránkach nevidno.

Bezplatné cestovanie vlakmi by pritom podľa hovorcu Slovenskej agentúry pre cestovný ruch mohlo podporiť domáci cestovný ruch a motivovať rodiny s deťmi, prípadne starých rodičov s vnúčatami, aby viac cestovali po Slovensku, tvrdí hovorca SACR Martin Šebesta.

„Môžeme predpokladať, že peniaze, ktoré turisti ušetria za cestovné, použijú na dlhší pobyt na Slovensku alebo na návštevu zaujímavých miest,“ povedal Šebesta.

„Taktiež môže inšpirovať dôchodcov, aby intenzívnejšie cestovali na kúpeľné či rekreačné pobyty v mimosezónnom období.“

Podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu je znižovanie nákladov pre sociálne slabšie skupiny obyvateľov preto významným a zároveň cenným krokom na posilnenie cestovného ruchu.

Bez propagácie

Stránky SACR či oficiálny turistický portál Slovenska slovakia.travel túto možnosť zatiaľ výrazne nepropagujú.

Na otázku, prečo je to tak, Šebesta odpovedal, že SACR o tejto možnosti informuje prostredníctvom zahraničných zástupcov a počas veľtrhov či výstav.

Ministerstvo dopravy, ako aj SACR upozroňujú, že je na dopravcovi, aby svoje služby propagoval čo najširšej verejnosti.

Nájsť na stránkach Železničnej spoločnosti výraznejšiu propagáciu bezplatného cestovania je takisto ťažké. Pre záujemcov má najmä praktické informácie v angličtine a nemčine.

Roman Cuprík

 

Aj českí dôchodcovia


Hosť

#62

2015-01-17 09:33

Rodák z Revúcej má priamo povinnosť túto petíciu podpísať.... Držím palce, aby to vyšlo!
LK
Patrik Dunajský

#63 Re: podpora regiónu

2015-01-20 22:17

#3: -  

 Áno, súhlasím;

boli sme s priateľkou v auguste 2013 na dovolenke ubytovaní v Rožňave (spoločná turistická skupina asi 40 ľudí), prešli sme Muránsku planinu, krasové oblasti, chladili sme sa v jaskyniach na okolí atď. Veľa z nás by využilo aj vlak (raz sme ho aj použili, aj keď to bolo oveľa ďalej od Rožňavy: Telgárt - Mlynky)... preto som podporil túto petíciu. 

 

Patrik Dunajský

#64 Re: Aj českí dôchodcovia

2015-01-20 22:24

#61: Hosť - Aj českí dôchodcovia 

 Áno, presne to sa deje... (pobyt asi 40člennej turistickej skupiny KČT Třinec v auguste 2013 v Rožňave a krásach blízkeho a vzdialeného okolia, ktorej som sa mohol účastniť...) Som úplne za obnovenie osobnej dopravy! 

SUNAR

#65 Re: Re: Aj českí dôchodcovia

2015-01-22 06:59

dochodkyna

#66 Re: Aj českí dôchodcovia

2015-01-26 21:51

#61: Hosť - Aj českí dôchodcovia 

Zahranicni dochodcovia cestuju u nas zadarmo a my dochodcovia z chudobnych regionov Gemera si musime platit cestovne autobusom....zlavy pre dochodcov su na autobus od 70 rokov,kedy uz velmi necestuju pre zdravotne problemy. Maju to dobre premyslene v nasej vlade.....


Hosť

#67

2015-02-05 06:09

najvyšší čas, Gemer si to zaslúži - teraz sa ukazuje aké sú dopady zaradenia Revúckeho okresu do Banskobystrického kraja, RS a BR majú svojich problémov dosť, nestačí úradníkom, že voda a elektrina platíme Východu???
Roky 1964-1974 považujem za neopakovatelné v otázke 6eleznice Plešivec-Muráň

Hosť

#68

2015-02-06 07:04

Plešivec bol odjakživa železničným uzlom pre spádové oblasti Muráň. Slavošovce Dobšiná mnohý ludia majú problém sa dostať kamkolvek pretože je okliesnená doprava v týchto regionoch
Peter Páteček
Autor petície

#69 Korzár o petícii

2015-02-11 17:05

Článok o petícii:

Korzár

Peter Páteček
Autor petície

#70

2015-02-25 19:09

Blíži sa koniec diaľkovej autobusovej dopravy?

Článok na SME


Hosť

#71

2015-03-23 10:56

Preto že blavákom nechýba ale nám hej!!i
mohawk

#72 obnova trati na gemeri

2015-03-23 14:01

Peticiu jasne podporím nielen kvôli turizmu ale aj bežne cestovanie. Načo máme trate???. Ďalej a to hlavne.  Chcel by som  aby spojili vlaky aspoň od Tornali. dalej Rožnava hlavna stanica a druha stanica  vedla pri gemtexu (výhodou je že maju ,aj bližšie k prácu), dalej smerom na Dobšiná. A naspäť takisto smerom na Tornala. Neviem či je možne osobny vlak aj od  Lučenca, ak by sa to dalo. Ak by sa obnovili spoje, len dufam že zastavka bude aj pri gemtexu, lebo je veľmi daleko od mesta. 

mohawk

#73 Re:

2015-03-23 14:08

#41: -  

 PRESNE TAK,, !!!! Autobusy su otrasne , tlačia sa ako mravenisko, málo spoje. 

Peter Páteček
Autor petície

#74 ministerstvo rozhodlo

2015-03-30 16:11

Petícia za obnovenie železničnej osobnej dopravy na trati Zvolen - Šahy neúspešná:

Správa TA3

Peter Páteček
Autor petície

#75 O jeden diaľkový autobus menej...

2015-04-15 10:51

Oznam pre cestujúcich

Vážení cestujúci
Autobusový dopravca GIM bus s.r.o., v reakcii na rozsiahle zmeny v železničnej doprave pristúpil k dočasnému prerušeniu ďiaľkovej linky

Košice-Rožňava-Lučenec-Zvolen-Nitra-Sereď-Bratislava

od 24.1.2015.

V prípade vrátenia sa väčšieho počtu cestujúcich z vlakov na autobusovú dopravu je dopravca ochotný naspäť premávať na ďiaľkovej linke.

 

Gimbus