Za zrušenie plánovanej zmeny v cestovných poriadkoch prímestských autobusov

Lubos

/ #2 Zrusenie zastavky v Bodove

2018-08-26 08:35

Na nas dotaz, preco bola zrusena zastavka v Bodove, mi z integrovanej dopravy poslali takuto arogantnu odpoved:
"Dobrý deň.

Zo zastávky Kráľová pri Senci, Bodoház neevidujeme výrazný počet nastupujúcich cestujúcich. Z toho dôvodu, ako aj z dôvodu napriamenia a zjednodušenia trás liniek bolo navrhnuté uvedenú zastávku neobsluhovať. Dovoľujeme si pripomenúť, že aj naďalej ostáva obsluha zastávky Hrubý Šúr, Bodoház, pričom z tejto zastávky bude odchádzať väčší počet spojov do Senca, ako doposiaľ. Váš podnet sme však zaevidovali a k dátumu najbližších čiastkových zmien nové cestovné poriadky aj na základe neho prehodnotíme. "

Kompetentni asi nevedia, ze zastavka Hruby Sur, Bodohaz, je v poli mimo zastavaneho uzemia, nie je k nej ziadna bezpecna cesta, nehovoriac o tom ze je od nas asi kilometer.

na moju dalsiu otazku ci je to normalne prisla takato odpoved:

"Nové cestovné poriadky vychádzajú z odborného koncepčného dokumentu Plán dopravnej obslužnosti, ktorý vypracovala odborná inštitúcia Žilinská univerzita na základe kompletných údajov o počtoch a smerovaní cestujúcich vo všetkých druhoch verejnej dopravy. Tento dokument bol riadne schválený na zastupiteľstve BSK, a počas jeho tvorby boli na diskusiách prítomní aj predstavitelia samospráv miest a obcí. Podľa uvedeného dokumentu, je štandardná dochádzková vzdialenosť na najbližšiu zastávku verejnej dopravy v súvisle zastavanej oblasti 500 metrov. Tieto štandardy platia pre celý Bratislavský kraj. Polemiku o tom, či je oblasť Bodoház súvisle zastavané územie ako časť obce Kráľová pri Senci, ponecháme mimo tohto mailu.

V priebehu mesiacov septembra a októbra 2017 sme vyzvali prostredníctvom obecných samospráv aj cestujúcu verejnosť, aby mohla pripomienkovať samotný koncepčný dokument Plán dopravnej obslužnosti, alebo dávať podnety týkajúce sa cestovania verejnou dopravou.

Cestovné poriadky (CP) platné od 19.08.2018 boli na prelome mája a júna prezentované v štyroch termínoch starostom a primátorom miest a obcí zapojených do IDS BK, pričom ich relevantné pripomienky boli do cestovných poriadkov zapracované. Základom nových CP sú zlepšené nadväznosti medzi autobusmi a vlakmi, autobusmi navzájom, pravidelné intervaly a z toho vyplývajúce ľahko zapamätateľné odchody, pridanie nových spojov do koncových obcí a predĺžená doba prevádzky.

Vzhľadom na pridanie spojov do koncových obcí, intervalovú dopravu a väzby medzi autobusmi a vlakmi na železničných staniciach, nebolo možné zachovať všetky špecifické priame spojenia, ktoré sa v dnešných cestovných poriadkoch nachádzali. Objednávateľ prímestskej autobusovej dopravy musí prihliadať aj na efektívnosť (aj keď úlohou verejnej dopravy nie je dosahovať zisk), takže napriek niektorým teóriám a očakávaniam obyvateľov kraja, pokiaľ je evidovaný na niektorej zastávke pravidelne nástup iba jednej osoby do spoja, nie je nevyhnutné túto zastávku obslúžiť verejnou dopravou (a zvlášť, ak v blízkosti do 500 metrov je iná, obsluhovaná zastávka).

Napriek uvedenému, Vašu pripomienku sme zaevidovali a k dátumu najbližších čiastkových zmien sa ňou budeme zaoberať. Ohľadom vybudovania chodníka, či priechodu cez okolité hlavné komunikácie Vám odporúčame obrátiť sa napríklad na odbor dopravy Samosprávneho kraja, ktorý je vlastníkom a správcom uvedených ciest."

Prelozene do ludskej reci: Kasleme na vase potreby, hlavna vec ze nam pojdu spoje priamo.