Deklarácia Stop "eutanáziám z ľahostajnosti" v ZSS

Quoted post


Hosť

#11 Re: Re: Re: ZSS

2013-09-06 20:39

Možno k tejto arogancii, zpochybňovaniu práce sestier, netreba veľa slov. Autorka to napísala jasne v jednej časti príspevku"neošetrené rany sú zlým svedectvom starostlivosti súhlasím, ale nie sú povinnou výbavou ľudí, ktorí žijú v zariadeniach. To isté sonda a katéter, navyše existujú služby ADOS a ich sestry prídu viac ako ochotne na každé zavolanie (sú to predsa ich výkony, ktoré si môžu fakturovať)"  Autorka, akosi pozaabudla uviesť jednú vec, že ADOS-ky prídu ošetriť klienta- pacienta iba v pracovnom čase, cez víkend nie Ide o jednorázove výkony.  Takže nech tie rany, podľa Vás, kľudne mokvajú a klienti čakajú od piatku rána na ošetrenie do pondelka rána. Alebo si zavoláte cez víkend sanitku na prevoz? Ste si istá, že príde? Ak aj áno, tak kto tým prevozom a čakaním na ošetrenie bude najviac zaťažený- okrem ekonomických nákladov- kto bude najviac trpieť?

K rehydratácii klientov  iba toľko. Čo urobíte, keď takýchklientov budete mať na starosti 80 a prídete na to, že mnohí nevládzu prehltnúť  už ani vodu. Asi im vymyslíte vhodný program, ergoterapiu a muzikoterápiu, aby sa im s tým vyrovnávalo ľahšie. Pri tom ich budete vhodne polohovať a ošetrovať predilekčné miesta. Možno Vám ostane aj časový priestor na odobrenie jedálneho lístka klientom s ťažkým zdravotným postihnutím.

Na mieste je otázka" Kto tu má právo veta" a vyberá si formy iba na to utíšenie a nie na uspokojovanie klientových potrieb, ktoré sú  komplexné, teda zdravotné a sociálne. To iste nespochybňujete, tak ako sa snažíte spochybniť potrebu zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti v ZSS.

 

Replies


Hosť

#14 Re: Re: Re: Re: ZSS

2013-09-07 07:28:51

#11: - Re: Re: Re: ZSS

arogancia pre vás = iný názor? nevadí, rozšírila som si obzor o nový význam slova arogancia.  čo sa týka výkonov ADOS neviem, asi poznám nejaké iné ADOS, ako pisateľka, lebo tí, ktorých poznám ja chodia robiť do domácností výkony aj opakovanie. Rany samozrejme nebudú mokvať do pondelka, lebo budú ošetrované. nezvyknú napríklad sestričky poučiť príbuzných ako majú rany ošetrovať a samé ich chodia kontrolovať a korigovať ich prácu?? prevoz sanitkou - áno, som si istá, že príde, pretože za 15 rokov sa nestalo ani raz, že by sanitka na zavolanie neprišla.

K rehydratácii - NIKDY nie je na 80 ľudí jeden zamestnanec (ak teda vo svojej bohorovnosti nepovažujete sestru za jedinú, ktorá môže podať pohár vody), takže pravidelné podávanie tekutín naozaj nie je problém.  Ak sa niekto nedokáže napiť vody určite mu nikto nebude ordinovať muzikoterapiu alebo ergoterapiu,  tu skôr vidím aroganciu vo vašich slovách. Polohovanie sa robí bez debaty pre všetkých imobilných a ošetrovanie predilekčných miest sa robí pri rannej, obednej a večernej toalete. U vás je to inak?? Jedálny lístok sa schvaľuje na mesiac, nie na nasledujúci deň a tak je to všade, kde sa strava pripravuje pre väčší počet ľudí v stravovacej prevádzke.

Kto má právo veta? každý človek sám za seba, toto právo môže byť iba obmedzené, ale nie vzaté a aj pre tých ľudí sú stanovení opatrovníci. bez debaty a opakujem, ja nespochybňujem potrebu zdravotnej a ošetrovateľskej starotlivost v ZSS, to len vy to tam chcete vidieť.  Ja len poukazujem na zbytočne nabubralé a okázalé spôsoby, ktorými poukazujete na potrebu sestier uvádzaním výkonov, ktoré vôbec nie sú také bežné. nehovorím, že sa nemôžu vyskytnúť, ale za 15 rokov praxe sme mali iba 2 ľudí, ktorí mali napríklad zavedenú nazogastrickú sondu.