Deklarácia Stop "eutanáziám z ľahostajnosti" v ZSS
Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií Deklarácia Stop "eutanáziám z ľahostajnosti" v ZSS.
Hosť |
#12013-08-27 18:08Je hanbou tohoto štatu, že ludia, ktorí celý život pracovali a odvadzali dane nemaju právo na slušne prežitie staroby |
Hosť 2 |
#2 ZSS2013-08-28 05:58To čo sa stalo, je naozaj neodpustiteľné... ale prečo hneď hádžeme všetky zariadenia do jedného vreca? V koľkých zariadeniach sa starajú vzorne o svojich klientov. Akým právom hneď znevažujeme prácu všetkcýh ľudí, ktorí sa dennodenne venujú starým ľuďom a odvádzajú dobrú prácu. Prečo nie sme konkrétni? Schovávať sa za "všetky ZSS" je nekorektné! A tým, ktorých sa to týka je to v podstate jedno, pretože keby to tak nebolo, nemohlo by sa toto stať. |
Hosť |
#3 Re: ZSS2013-08-28 06:30Sociálna starostlivosť je v zariadeniach poskytovaná, neposudzujeme kvalitu sociálnej starostlivosti, ale posudzujeme zdravotnú starostlivosť v ZSS, ktorá nie je ani v jednom ZSS reálne a správne poskytovaná, - pozrite si podrobne body deklarácie. Sociálna starostlivosť = opatrovateľská a sociálne terapie ... je poskytovaná v ZSS ... ich prácu neznevažujeme Zdravotná starostlivosť = ošetrovateľská a špeciálna paliatívna a hospicová ...je neposkytovaná v ZSS = diskriminácia bezbranných ťažkochorých pacientov, aj umierajúcich , ktorým nie je poskytovaná starostlivosť profesionálne. Láska a profesionalita spojená so zodpovednosťou. Tá absentuje.
|
Petra Poláková |
#6 Re: ZSS2013-09-01 15:59Dobrý deň, asi ste nesprávne pochopili účel deklarácie, ktorá má predovšetkým poukázať na nutnosť prepojenia zdravotnej a sociálnej starostlivosti. Situácia v ZSS po celom Slovensku je žalostná. Zariadeniam chýba potrebné materiálno - technické vybavenie, ale aj personál. Zaiste existujú aj zariadenia, ktoré sa "vzorne starajú o svojich klientov", treba však definovať, čo si predstavujeme pod vzornou starostlivosťou? Podľa mňa je to zabezpečenie takej starostlivosti, ktorá zodpovedá aktuálnym potrebám klienta - či už sociálnym, alebo zdravotným - a poskytuje mu komfort. Kým je človek mobilný, zvyčajne si dokáže zabezpečiť svoje potreby sám. Ale ak nie... Je komfortá nepolohovateľná posteľ? Jedlo, ktoré Vám nechutí, no iné nedostanete? Rany, ktoré Vám nevedia odborne ošetriť? Sondu, či katéter, ktoré Vám nikto nezavedie? Sprcha v lepšom prípade obdeň, v horšom raz za týždeň? Polohovanie, ktoré Vám nikto nezabezpečí? Oxygenátor detto? O rehydratačných infúziach môžete tiež iba snívať. Slnečné lúče a čerstvý vzduch čerpáte len z pamätí. Starostlivosť dokáže vyzerať aj inak. Vy to viete, my v to dúfame a chceli by sme, aby to tak vyzeralo všade. Chceme lepšiu starostlivosť pre všetkých. Podporte nás, podporíte tým aj seba. |
Hosť |
#72013-09-04 02:39Je to celé choré toto uvažovanie zo strany socialných pracovníkov.Asi si neuvedomujú,že aj oni zostarnú a potom sa budú veľmi čudovať ako bude aj o nich postarané bez fundovaných zdravotníkov. |
Hosť |
#82013-09-06 12:27Neúcta k starým ľuďom pramení zo zmien po Novembri, keď všade nastupovali "noví, mladí, energickí," nezaťažení minulosťou, lenže sa to nelogicky prenieslo aj na starších ľudí - dokonca aj na štyridsiatnikov. Celá stredná generácia, ktorá zažila rok 1968, ale nebola v pozíciách, z ktorých by ju mohli odstrániť, sa odstránila alebo aspoň potlačila v "demokracii." Bez slova a samozrejme. Výsledkom je neúcta k skúsenostiam vedúca k neúcte k starým ľuďom. S úpadkom kultúry a piedestálom peňazí sa rozmohla aj bezcitnosť... |
??? |
#9 Re:2013-09-06 17:46Choré zo strany sociálnych pracovníkov? Oni vyháňajú sestry zo zariadení? Oni bojujú o svoje teplé miestečká? A to chcete nahovoriť niekomu, že bojujete o prepojenie sociálnej a ošetrovateľskej starostlivosti? |
??? |
#10 Re: Re: ZSS2013-09-06 18:22Otázka na úvod. Petra Pláková = Ľubica Kočanová?? Lebo rétorika je takmer totožná. Čo sa týka nepochopenia deklarácie, možno som to naozaj nepochopila, ale viem, že info, ktoré má pani Poláková (alebo slečna) sú riadne pritiahnuté za vlasy a príliš zovšeobecnené do negatívnej polohy aby neurazili ľudí, ktorí sa o seniorov a ľudí s postihnutím starajú. Čo je vzorná starostlivosť? Riešenie aktuálnych potrieb. Jasné, môžeme odškrtnúť, keď je človek stabilizovaný a v pohode, rieši si svoje sám, ak nie je v pohode, nájde sa ucho, ktoré ho vypočuje, rieši a uteší. Ak sa zhorší jeho zdravotný stav, rieši ho ústavný lekár, ak nepostačuje takéto riešenie, rieši ho nemocnica alebo miestne ODCH. Polohovateľné postele zvyčajne nemá taký človek, ktorý požaduje válendu, v opačnom prípade má polohovateľnú posteľ (netvrdím že elektric.). Petra Poláková koľko krát ste jedli stravu, ktorú pripravili v niektorom zariadení? áno na stravu je najviac sťažností typu: ja nemám rád zemiaky, ja chcem viac zemiakov, už dávno nebola kapusta, každý deň je kapusta atď....Viete o tom, že v zariadeniach je bežnou súčasťou stravovacia komisia, ktorej významnou súčasťou sú aj obyvatelia ZSS, ktorí dokonca vo výbere majú aj právo veta?? neošetrené rany sú zlým svedectvom starostlivosti súhlasím, ale nie sú povinnou výbavou ľudí, ktorí žijú v zariadeniach. To isté sonda a katéter, navyše existujú služby ADOS a ich sestry prídu viac ako ochotne na každé zavolanie (sú to predsa ich výkony, ktoré si môžu fakturovať) SPRCHA no, myslím, že vôľa kúpať by bola, žiaľ u terajšej generácie seniorov (najmä tých z dedín) táto potreba dennej sprchy u mnohých chýba (Bratislavákov a iných "mešťanov" by som sem nerátala). čo by ste v tejto situácii považovala za štandard?? rešpektovať ich prianie, alebo ich nasilu drhúť každý deň? Polohovanie dokáže zabezpečiť každý, kto sa naučí správne chytiť nevládneho človeka tak, aby mu neublížil. Oxygenátor?? neotvoríme radšej okno alebo nevyvezieme človeka von, nech sa nadýcha z plných pľúc?? Rehydratačné infúzie napovedajú o zanedbaní pitného režimu, takže asi by som začala pohárom vody nie keď si ju človek pýta, ale radšej menej a každú pol hodinu - hodinu (podľa množstva) ?? Ozaj chcela by som vidieť človeka ktorý sníva o tom, že mu z predlaktia trčí hadička a tečie mu do ruky vodička. xi tak to ma pobavilo aj napriek tomu, že do smiechu mi nie je. čo sa týka slnečných lúčov a čerstvého vzduchu, to už hádam ani nejdem komentovať. čo by ste povedali na vozíčkárov, ktorí idú na obed do reštaurácie aj napriek tomu že žijú v zariadení??? To je totiž tiež realita a starostlivosť v slovenských ZSS, ale tú asi nechcete vidieť. Alebo možno Vám krivdím a len o tom neviete. škoda. prepojenie je krásna myšlienka, len nechápem z vašich riadkov koho chcete prepojiť s kým. sestry so setrami, sestry s opatrovateľkami? Lebo multidisciplinárny tím z Vašich riadkov nehľadí nech sa dívam ako chcem. |
Hosť |
#11 Re: Re: Re: ZSS2013-09-06 20:39Možno k tejto arogancii, zpochybňovaniu práce sestier, netreba veľa slov. Autorka to napísala jasne v jednej časti príspevku"neošetrené rany sú zlým svedectvom starostlivosti súhlasím, ale nie sú povinnou výbavou ľudí, ktorí žijú v zariadeniach. To isté sonda a katéter, navyše existujú služby ADOS a ich sestry prídu viac ako ochotne na každé zavolanie (sú to predsa ich výkony, ktoré si môžu fakturovať)" Autorka, akosi pozaabudla uviesť jednú vec, že ADOS-ky prídu ošetriť klienta- pacienta iba v pracovnom čase, cez víkend nie Ide o jednorázove výkony. Takže nech tie rany, podľa Vás, kľudne mokvajú a klienti čakajú od piatku rána na ošetrenie do pondelka rána. Alebo si zavoláte cez víkend sanitku na prevoz? Ste si istá, že príde? Ak aj áno, tak kto tým prevozom a čakaním na ošetrenie bude najviac zaťažený- okrem ekonomických nákladov- kto bude najviac trpieť? K rehydratácii klientov iba toľko. Čo urobíte, keď takýchklientov budete mať na starosti 80 a prídete na to, že mnohí nevládzu prehltnúť už ani vodu. Asi im vymyslíte vhodný program, ergoterapiu a muzikoterápiu, aby sa im s tým vyrovnávalo ľahšie. Pri tom ich budete vhodne polohovať a ošetrovať predilekčné miesta. Možno Vám ostane aj časový priestor na odobrenie jedálneho lístka klientom s ťažkým zdravotným postihnutím. Na mieste je otázka" Kto tu má právo veta" a vyberá si formy iba na to utíšenie a nie na uspokojovanie klientových potrieb, ktoré sú komplexné, teda zdravotné a sociálne. To iste nespochybňujete, tak ako sa snažíte spochybniť potrebu zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti v ZSS.
|
Petra Poláková |
#12 Re: Re: Re: ZSS2013-09-06 21:14Ubezpečujem Vás, že som, kto som, vy ma už poznáte, tak prečo ste sa nepredstavili? A teraz k Vašim otázkam:Koľkokrát som jedla stravu pripravenú v zariadeniach? Veľakrát. Aj školskú, aj študentskú, aj ústavnú, aj pracovnú z rôznych organizácií. Ja osobne nie som náročná na jedlo, napriek tomu nerozumiem, prečo by si seniori nemohli vyberať z jedál. Je to také... civilizované, nemyslíte? Naozaj by som sa nerada na sklonku života cítila ako vo väzení a ku komfortu patrí napríklad aj výber stravy. Doma si tiež vyberiete, čo si chcete navariť. Viete, čo mi raz povedal jeden pán v Hospici? Že by si strašne rád dal sviečkovú. A oni mu ju navarili. O tom to je. Stravovacia komisia - a teraz Vás prekvapím - nielen, že viem, že existuje, ale ešte som aj bola členkou. Vybojovalo som servítky a solničky a dodnes som na to patrične hrdá. ADOS - viete, čo je ADOS? Rozložím: agentúra domácej ošetrovateľskej starostlivosti. A teraz príde niečo zásadne proti mojej vlastnej logike: načo volať ADOS niekam, kde je zamestnaná sestra, teda by tam mala byť ošetrovateľská starostlivosť zabezpečená? Asi je niekde chyba. Žeby práve na túto chybu poukazovala deklarácia? Absencia hygieny u niektorých ľudí, žiaľ, máte pravdu. Čo považujem za štandard? Aby človek nesmrdel, to by mi celkom stačilo. Z mojej praxe môžem povedať, že nikomu ešte denné umývanie nevadilo, radi si na to zvykli. Vy máte snáď inú prax? To polohovanie na tých váľandách by som naozaj chcela vidieť, ako sa zabezpečuje. Vlastne nie. Celkom mi stačí vidieť tie dekubity. Viete, čo je oxygenátor? Viete, načo a kedy sa používa? Prosím, najskôr si zistite základné informácie a ja potom rada odpoviem na Vaše otázky. Zanedbanie pitného režimu? A teraz Vás naozaj upodozrievam, pracovali ste niekedy s imobilnými ľuďmi? Celý Váš príspevok pôsobí dojmom, že vôbec neviete, k čomu sa vyjadrujete. Aj pohár vody niekedy zabíja. Mám známeho vozíčkara, dalo by sa povedať, že je to dokonca môj blízky priateľ. Chodíme občas na pivo (samozrejme len keď je vonku pekne a vyberáme si bezbariérové terasy), aj na obed. Je kvadroplegik, takže som ho aj kŕmila. Nie je vozíčkar, ako vozíčkar, nechcete mi snáď nahovoriť, že v tých reštauráciach bezvládnych ľudí kŕmia pracovníci v ZSS? Ak áno, klobúk dole. Prepojenie - a teraz opakujem to, čo vidíte v celej deklarácii - má byť prepojením ošetrovateľskej a sociálnej starostlivosti. V prospech pacienta (zámerne píšem pacienta, pretože imobilný človek v ZSS je predovšetkým pacient).
|
Hosť |
#13 Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 07:15#12: Petra Poláková - Re: Re: Re: ZSS Prečo som sa nepredstavila? no to bude tým, že táto diskusia odo mňa požaduje citujem "prezívku" inak správne asi prezývka!!! Takže odpovede: stravu v škole , ústavnú, v reštauračných zariadeniach sme samozrejme ochutnali asi všetci, ktorí sme sa niekedy pohli z domu. čo sa týka tej sviečkovice, teší ma, že aj inde pripravia ľuďom na čo majú chuť, ale predpokladám, že na tú sviečkovicu si dal vlastné peniaze, pretože inak by to bolo ťažko možné, keďže aj stravovacia prevádzka má stravu schvaľovanú mesiac dopredu a normovanú presne na počet ľudí. čo sa týka tých solničiek a servítok, to je snáď štanddard alebo nie?? Ados - viem čo je ados a viem, že by prišli aj cez víkend, ale tiež uprednostňujem prácu sestry na oddelení, je predsa len viac poruke. V tejto časti by bola deklarácia fajn. absencia hygieny - dobre že sme sa v niečom zhodli, ale žiaľ s odmietaním deného kúpania mám opačnú skúsenosť a nie sprostredkovanú ale vlastnú. Polohovanie na váľandách - treba čítať s porozumením (myslela som si, že to je skôr problém mladšej generácie) písala som, že váľandu dostane ten človek, ktorý o ňu požiada. chcela by som vidieť imobilného človeka ktorý by chcel ležať na váľande. a polohuje sa človek, ktorý sa na posteli nevie sám otáčať a pohybovať. Alebo je to u Vás iné?? nevie si totiž predstaviť účelnosť polohovanie u človeka, ktorý polohu zaujíma aktívne, pretože ten sa aj tak prevráti na tú stranu kde sa mu leží lepšie. Oxygenátor - ak vám ho teraz budem charakterizovať a popíšem jeho využitie aj s postupom zvýši sa tým moja kvalifikácia vo vašich očiach? veď tieto info sa dajú bez väčších problémov získať aj na webe. Mimochodom moja vlastná starká zomierala a lapala po dychu v nemocnici a ja som pri nej iba bezmocne sedela a plakala, pretože nebolo človeka, ktorého by to zaujímalo a chcel to riešiť aj napriek mojim prosbám, takže asi tak. Naozaj málokedy ich používajú aj v nemocniciach. Najlepšie sa asi darí vlastným argumentom vtedy, keď spochybňujeme odbornosť toho druhého. Stále robím v ZSS a osobne ma dosť uráža spôsob akým ste hodili všetky zariadenia do jedného vreca s tým, že hurá spasenie sa blíži, sme tu. Ozaj, kedy to zabíja ten pohár vody??? Iste v bezvedomí človeka nenapojím, ale okrem bdelej kómy človeka v bezvedomí v ZSS nenájdete, tak sa preberte aspoň vy. Samozrejme že nie je vozíčkár ako vozíčkár, aj my máme kvadruplegikov a ak idú do reštaurácie (zase nechodíme tam denne, to je jasné, ale ani raz ročne) tak mu stravu naporciujú tak, aby to mohol jesť sám a keď to nie je možné, tak ho nakŕmia pracovníci ZSS. Už ste niekde videli v reštaurácii, žeby hosťa kŕmil obsluhujúci personál? Prepojenie - presne s týmto zámerom sa robili aj spoločné úseky v niektorých ZSS aby sa nehrali sociálnici a zdravotníci na svojich piesočkoch, ale dokázali efektívne komunikovať v prospech ľudí o ktorých sa starajú. A ak dovolíte, ja budem naďalej používať slovo človek, pretože človekom je skôr, pacientom sa stáva len v prípade, že ho zachvátia choroby. postihnutý človek nie je chorý človek, takže ľudí s MR a rôznymi inými postihnutiami by som sem až tak automaticky nerátala. Problém - boj o "pacienta" si nevybojujete tak, že budete pľuť po všetkých ktorí sa o tých konkrétnych ľudí starajú, ale tak, že udriete na vlastné ministerstvo, aby konečne dosiahlo stav, kedy sa v zariadeniach budú výkony sestier preplácať a budú tam skutočne všetky výkony, ktoré bežne robia sestry, ale prepáčte naozaj sondovanie a rehydratácia nepatria k bežným výkonom. bežnými výkonmi sú podávanie všetkých druhov terapií, sledovanie stavu kože, odber biologického materiálu, meranie FF, vedenie dokumentácie so všetkým čo k tomu patrí a priebežné hodnotenie stavu ľudí..... Ja nemám problém so sestrami a naozaj nie je mojím cieľom znevažovať ich prácu, myslím si, že v tomto bode sú sestričky trošku precitlivelé. Len by bolo dobré prejsť od zvelebovania vlastnej práce a popierania práce iných zamestnancov v ZSS, pretože tadiaľ cesta k spolupráci nevedie. |
Hosť |
#14 Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 07:28arogancia pre vás = iný názor? nevadí, rozšírila som si obzor o nový význam slova arogancia. čo sa týka výkonov ADOS neviem, asi poznám nejaké iné ADOS, ako pisateľka, lebo tí, ktorých poznám ja chodia robiť do domácností výkony aj opakovanie. Rany samozrejme nebudú mokvať do pondelka, lebo budú ošetrované. nezvyknú napríklad sestričky poučiť príbuzných ako majú rany ošetrovať a samé ich chodia kontrolovať a korigovať ich prácu?? prevoz sanitkou - áno, som si istá, že príde, pretože za 15 rokov sa nestalo ani raz, že by sanitka na zavolanie neprišla. K rehydratácii - NIKDY nie je na 80 ľudí jeden zamestnanec (ak teda vo svojej bohorovnosti nepovažujete sestru za jedinú, ktorá môže podať pohár vody), takže pravidelné podávanie tekutín naozaj nie je problém. Ak sa niekto nedokáže napiť vody určite mu nikto nebude ordinovať muzikoterapiu alebo ergoterapiu, tu skôr vidím aroganciu vo vašich slovách. Polohovanie sa robí bez debaty pre všetkých imobilných a ošetrovanie predilekčných miest sa robí pri rannej, obednej a večernej toalete. U vás je to inak?? Jedálny lístok sa schvaľuje na mesiac, nie na nasledujúci deň a tak je to všade, kde sa strava pripravuje pre väčší počet ľudí v stravovacej prevádzke. Kto má právo veta? každý človek sám za seba, toto právo môže byť iba obmedzené, ale nie vzaté a aj pre tých ľudí sú stanovení opatrovníci. bez debaty a opakujem, ja nespochybňujem potrebu zdravotnej a ošetrovateľskej starotlivost v ZSS, to len vy to tam chcete vidieť. Ja len poukazujem na zbytočne nabubralé a okázalé spôsoby, ktorými poukazujete na potrebu sestier uvádzaním výkonov, ktoré vôbec nie sú také bežné. nehovorím, že sa nemôžu vyskytnúť, ale za 15 rokov praxe sme mali iba 2 ľudí, ktorí mali napríklad zavedenú nazogastrickú sondu. |
Petra Poláková |
#15 Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 09:33Predstaviť sa napríklad aj preto, aby som dokázala identifikovať, ktorá zo správ patrí Vám, teda tej istej osobe. Z príspevkov je jasné, že vaše vedomosti o ošetrovaní geriatrických pacientov nie sú dostatočné, mňa Vaše vety o otvorenom okne, pohári vody a dýchaní z plných pľúc pomerne rozhodili. Skúste postaviť pacienta s CHOPN k oknu a poraďte mu, nech sa nadýchne. Dosť kruté. Tragédia. Vy naozaj robíte s ľuďmi? Len ma utvrdzujete v názore, že v ZSS musia pracovať naozaj odborníci. Koho môže zabiť pohár vody? CMP, SM, myasténia gravis, ale aj stavy po rádioterapii krku majú ťažkosti s prehĺtaním - hrozí reálne riziko aspirácie. Nebude mi snáď tvrdiť, že takýto sa v ZSS nevyskytujú? Už ste sa niekedy do niekoho snažili dostať 1,5 l tekutín po lyžičkách? Kávových, podotýkam? Ja áno a poviem Vám, je to nadľudská úloha. Viete, ako sa tekéto stavy riešia v ZSS? Neriešia. Dehydratovaných, dezorientovaných pacientov pošlú RZP do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia, kde ich po zavodnení transportujú veľmi rýchlo naspäť tam, kde im nedokážu pomôcť. To je empíria. A mohla by som pokračovať donekonečna, nakoľko môj postoj k ZSS vychádza z dlhodobých skúseností. Klienti Vám kašlú na stravovaciu komisiu či na plánovanie týždeň dopredu. Chcú domáce prostredie, pohodovú atmosféru, chcú ošetrenie, ktoré si nedokážu zabezpečiť sami. Áno, naozaj som videla, aby hosťa kŕmil obsluhujúci personál. A áno, sviečková išla na účet podniku. Na mňa sa za hrúbku v prezývke nehnevajte, ja som tieto stránky netvorila :-)
|
??? |
#16 Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 12:17#15: Petra Poláková - Re: Re: Re: Re: Re: ZSS Vážená pani či som ja pre Vás dostatočne odborná alebo nie, nie je ani tak dôležité. Viac mi vadí Vaše vytrhávanie viet z kontextu. V každom prípade, keď už chcete byť konkrétna, tak pacient s CHOPN má oxygenátor z poisťovne takže Vaše plamenné reči o tom, že ho nemá ZSS nejako strácajú na význame. tragédia je, že sa k potrebám ľudí vyjadrujú vždy iní ľudia, ktorí v ZSS nikdy nežili. Na čo sa vykašľú naši ľudia nechajte na nich, len traja z nich nie sú schopní povedať čo by chceli, ale aj tam sa vieme dohovoriť náhradnými komunikátormi. "Pacienti s CMP, ktorých máme sa vedia napiť všetci, aj pacientka so sklerózou multiplex je schopná sa napiť so slamkou, pacienta s mysténiou gravis nemáme, stavy po rádioterapii tiež nie. Kávové lyžičky poznáme aj používame, nie ste v tom sama a je to skôr pomalá ako nadľudská úloha nezveličujme. Áno viem o tom, že sa zo ZSS sem tam dostane pacient dehydratovaný do nemocnice kde ho rehydratujú a vrátia. Ale viem aj o prípadoch, kedy našim sestrám prišla z nemocnice prepúšťacia sesterská správa o tom, že pacient prišiel do nemocnici s dekubitom a pritom odchádzal s čistou kožou dokonca bez začervenania (od vtedy fotíme predilekčné miesta každého človeka, ktorý ide na plánovaný pobyt do nemocnice a ak sa dá tak aj tie urgentné prevozy) Naše sestričky soptili a nadávali statočne, takže každá minca má dve strany. Nikto nie je dokonalý (teda okrem Vás milá pani Poláková - Kočanová). čo sa týka toho na čo ľudia (vo vašom prípade už nie pacienti ale klienti) kašlú by som radšej nechala na nich. Vždy ma dosť vytáča, keď sa v mene ľudí ktorí žijú v ZSS vyjadrujú samozvaní ochrancovia, ktorých k tomu nikto nesplnomocnil. Hovorte o svojich pocitoch. Na to máte právo ale nemyslím si, že vyjadrenie typu: "Klienti Vám kašlú na stravovaciu komisiu" majú vysokú výpovednú hodnotu Sviečková na účet podniku - rozumej hospic kde pacient zaplatí za mesiac cca 600,- € by sa dala pochopiť, ale nie realizovať vo vlastnej prevádzke, ktorá musí dodržiavať zásady HCCP. Zavádzame alebo nevieme? Mohli tak akurát objednať inde, ale neviem, ak by ten pacient chcel každý deň niečo iné, či by to pokračovalo aj ďalej týmto smerom. Na druhej strane, ak ste aozaj pani Kočanová, tak by som pokojne verila tomu, že ste mu tú sviečovú uvarili doma a doniesli. Tá hrubka ma skôr pobavila ako nahnevala. Slovo na záver. Nie som Sancho Panza a nemienim bojovať s veternými mlynmi a ľudmi, ktorí každý odlišný názor musia zniesť pod povrch zemský a jeho nositeľa dávať na pranier. Bojute si svoj boj, ale spôsob ktorý ste zvolili Vás nakoniec z tých zariadení dostane. vy možno budete potom zúriť, ale ťažko bude nám, ktorí z ľuďmi v ZSS robíme. My tam sestry potrebujeme ale nie vo vojne, ale v pokojnej spolupráci. Viem že predsedníčka APSS Ing. Milada Dobrotková podala žiadosť autorom petície na jej stiahnutie a začatie dialógu s ostatnými profesijnými skupinami, ktoré poskytujú svoje služby v ZSS. Ak jedného dňa budete schopní prekonať svoje EGO a sadnúť si za spoločný stôl, tak sa stretneme nie v boji (nemám záujem) ale pri spoločnej práci. Do skorého videnia.
|
Hosť |
#17 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 13:40#16: ??? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS 176 klientov - 1 sestra ,3 opatrovatelky...v nočnej službe bez sestry! lekar geriater aj psychiater "ordinujú a liečia" po telefóne bez toho ,aby pacienta videli... 3 pacianti- klienti spolu v jednej malej izbe....nesvojprávny!!! pacienti-klienti odosielaní na vyšetrenie vozidlami RZP bez doprovodu!!!žiadna zodpovednosť zo strany ZSS,čo sa s pacientom-klientom bude diať ďalej.....to,že má niekto rovnakú rétoriku bude asi tým,že má na vec rovnaký názor a nie ,že je to jedna a tá istá osoba.....som ďalšia s rovnakým názorom a nie som ani Kočanová ani Poláková.....s pacientami - klientami ZSS sa stratám takmer obdeň ..... |
??? |
#18 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 14:37#17: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS Iný príklad 140 klientov, v dennej 3 sestry (delený úväzok), 5 opatrovatelia na troch oddleniach, ústavná lekárka ordinuje 1 x týždenne, v prípade potreby príde ku akútnemu stavu, psychiatrička ordinuje 1 x mesačne, podľa potreby idú obyvatelia k nej VŽDY v sprievode opatrovateľa niekedy sestry (je ich málo robia na oddeleniach). pre obyvateľov musí mať štandardná izba minim. 8 metrov štvorcových na jedného obyvateľa. traja obyvatelia na jednej izbe je už aj pri dodržaní štvorcov, nižší štandard. ZSS sa nemôže zbaviť zodpovednosť za obyvateľa, ktorého pošú na vyšetrenie ak potrebuje sprievod. Inak na vyšetrenia nepreváža ľudí RZP a ani auto pohotovosti, ale sanitka. Aj od nás RZP odchádza človek iba so záchranármi, ale pri bežnom prevoze na vyšetrenia si sanitkári vyžadujú sprievod. Neviem si predstaviť, že by Vám vzali imobilného alebo postihnutého človeka do sanitky bez sprievodu. TO NAOZAJ???? rovnaký názor je v poriadku, aj ten môj by zdieľali mnohí moji kolegovia. Ale: budem dedukovať ak máte 176 obyvateľov, potom ste zariadenie v zriaďovateľskej pôsobnosti niektorého VUC. pre ZSS platí zákon o sociálnych službách, kde je taxatívne určené, koľko zamestnancov musí byť na určitý počet klientov. Dedukujem že ste DDaDSS, lebo pri obyvateľoch s postihnutím by takýto počet nebol udržateľný, alebo máte klientov vo viacerých budovách. Aj tak je ten počet sestier a opatrovateľov žalostne malý. Pri počte 176 by ste mali mať max. 88 zamestnancov (ak máte v ZpS viac ako 50 % obyvateľov v V. - VI. stupni postihnutia). Potom by ma naozaj zaujímalo, koľko máte odborných pracovníkov, pretože pre DSS je to 60% a pre ZpS 52 % odborných zamestnancov a vzhľadom k tomu, že sestry a opatrovatelia zabezpečujú trojzmennú prevádzku je ich vždy najviac. Takže ak je to čo ste napísali pravda, tak Vaše vedenie nedodržiava personálny normatív v počte odborných zamestnancov, lebo neverím, že by sociálni pracovníci a inštruktori boli v prevahe. nehrozí. Zabezpečenie trojzmennej prevádzky je najvyššia priorita. Viem o čom hovorím. Inak ja sa s obyvateľmi ZSS stretávam denne počas pracovných dní. |
Hosť |
#19 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 16:16#18: ??? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS viete ja netvrdím,že vo všetkých ZSS je zlá a neodborná staroslivosť...určite existuje pár výnimiek,kde je o pacienta - klienta vzorne postarané,alebo kde sa o to prinajmenšom snažia....lenže nehrajme sa na to,že je všade všetko v poriadku,či sa to týka personálneho obsadenia alebo odbornej zdravotnej starostlivosti....ja v ZSS nepracujem,ale som v častom styku ,či už so samotnými zamestnancami alebo pacientami.....počúvam sťažnosti priamo od nich .....majú problémi a veľké lenže sa boja o nich hovoriť nahlas....čo sa týka odosielania bez doprovodu,tak to naozaj - dvakrát osobná skúsenosť v nočných hodinách privezené klientky vozidlom RZP bez doprovodu!....záchranári si urobia svoju povinnosť,odovzdajú pacienta na vyšetrenie a idú ďalej......a čo teraz s pacientom - klientom ak nie je po vyšetrení hospitalizovaný???....ako sa má vratit späť do zariadenia...podotýkam pacient NESVOJPRÁVNY - prvý prípad......ťažko dementný,nekomunikujúci s okolím - druhý prípad.....kto je za nich zodpovedný?.....nemocnica po vyšetrení nemá zodpovednosť za pacienta,takže môžeme ich vypustiť iba tak v noci samotných do ulíc???...nie je problém vypísať sanitku na spiatočnú cestu lenže šofér sanitky sa musí venovať riadeniu vozidla a nie dávať pozor ešte aj na pacienta,ktorý v kľude neusedí ani minútu,ktorý nerozumie pokynom a pod.......deklarácia nikoho nenapadá,nikoho nesúdi ,ale chce riešiť....... |
??? |
#20 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 17:09#19: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS Ani ja netvrdím, že je všetko ideálne a všade ani u nás nie, aj u nás sú sestry uväzkované, ale vždy lepšie všetky s úväzkami ako keby 2 ostali na 100% a ostatné by išli za zdravotníckych asistentov. Aj keď verím, že pre niekoho je to z iného pohľadu zle. Ale aj tak tvrdo čakáme na koniec roka, kedy sa má doriešiť 62. čo sa týka tých prevozov, tak sa divím sanitkárovi, ktorí si sadne do sanitky sám s psychicky postihnutým človekom. To je príliš veľké riziko. Nám zase sanitkár neodvezie naspäť sestru alebo opatrovateľa ktorý nesie obyvateľa na hospitalizácu napr. do liečebne. čo sa týka deklarácie, že nikoho nenapadá,nikoho nesúdi citujem: "V ZSS nie je predpísaný žiadny normatív na personál. 10 záhradníkov, 15 predavačiek, dvaja sociálni pracovníci si urobia opatrovateľský kurz, ktorý trvá 220 hodín. Riaditeľom ZSS sa môže stať inžinier, alebo aj maliar. Bez zdravotníckeho vzdelania, bez toho, aby menovaní vedeli, že ak sa pacient ráno nenaje a dostane liek na diabetes, tak veľmi ľahko môže upadnúť do kómy. Bez vedomostí a zručností, aby ovládali čo znamená defence musculaire, alebo ako ohrozí zdravotný stav pacienta upchatý močový katéter." Komentár: V ZSS je predpísaný normatív na personál ale závisí od riaditeľa a vedúceho úseku, ako si nastavia počty zamestnancov, ale ako som už uviedla vyššie, zabezpečenie trojzmennej prevádzky je najvyššia priorita, takže určite musí byť najviac opatrovateľov. Aj ja poznám zariadenia, kde sa riaditeľ rozhodol, že sestru nepotrebuje a zazmluvnil si ADOS. čas ukáže. čo sa týka opatrovateľov, tých je treba viac a ak si záhradník so vzťahom k ľuďom spraví kurz opatrovateľa, tak ho môže robiť,a časom pod správnym vedením z neho môže byť dobrý opatrovateľ. Neviem o tom, že by si sociálni pracovníci robili opatrovateľský kurz načo by im preboha bol (ak teda nechcú si ísť zarobiť do Rakúska, kde je plat za 2 týždne určite vyšší ako u nás za mesiac). čo sa týka riaditeľa, môže sa ním stať inžinier, maliar iba ak má ukončené vysokoškolské vzdelanie II. stupňa a pôsobil stanovený čas v manažérskej pozícii, ale riaditeľ naozaj nemusí byť zdravotník. Preboha načo? na starostlivosť o ľudí tam má odborný personál a sem patrí aj sestra. bez debaty. akurát nerobí stále všetky najodbornejšie výkony tak ako sú popisované vyššie. a "Sociálnych pracovníkov je v SR veľké množstvo, a bude ich stále viac na rozdiel od sestier. Pracujú v ZSS a tvrdia, že pacienti, klienti (prijímatelia sociálnej služby) ležiaci v ZSS nepotrebujú poskytovanie komplexnej ošetrovateľskej starostlivosti. Týmto tvrdením zavádzajú odbornú aj laickú verejnosť. Tieto tvrdenia vychádzajú z radov sociálnych pracovníkov a sú to egoistické vyjadrenia pre zabezpečenie si vlastných pracovných miest. Komentár: áno sociálnych pracovníkov je veľké množstvo a vysoké školy ich každý rok vychrlia ďalšie neskutočné množstvá. Medzi tými, ktorí študujú preto aby robili sociálnych pracovníkov v rôznych typoch zariadení alebo v teréne je aj veľké množstvo ľudí, ktorí študujú pre titul. čo s nimi? možno by stačilo prijať zásadu, aby takéto štúdium (externé ) mohol absolvovať iba človek, ktorý v danej profesii alebo obore pracuje. Inak sa pre vzdelávanie môže rozhodnúť každý slobodne a zatiaľ si môže slobodne aj vybrať. čo ma však na tejto deklarácii mrzí najviac je tvrdenie, že sociálni pracovníci tvrdia, že prijímatelia sociálnej služby nepotrebujú poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti a egoisticky si zabezpečujú vlastné pracovné miesta. To je totálna ignorácia alebo nevedomosť. Sociálny pracovník nemôže nahrádzať sestru a ani ju nenahrádza. Sestra má vlastnú náplň práce a sociálny pracovník tiež. práveže by to mali byť najbližší spolupracovníci, ktorí si budú odovzdávať svoje informácie sociálny pracovník sestre o pokrokoch, ktoré dosiahol človek s postihnutím, o zmene jeho vnímania počas spoločnej práce, zmene nálady, agresívnom ataku .... a sestra o prípadných komplikáciách, ktoré by mohli nastať v súvislosti so zhoršeným stavom, alebo rovno odporučiť pokoj na lôžku.... žiaľ táto cesta nikdy nebola rovná a ani hladká, skôr sú na nej veľké hrbole, ale táto deklarácia má ambíciu ju úplne zahatať. A TO JE STRAŠNÁ ŠKODA A NAJMä PRE TOHO KLIENTA - PACIENTA - PRIJíMATELA SOC. SLUŽIEB ALE HLAVNE ČLOVEKA ČI Už POSTIHNUTÉHO ALEBO STARÉHO.
|
Hosť |
#21 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 18:09#20: ??? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS toto všetko ,čo tu píšeme sú naše skúsenosti,problémi ,ale nie riešenia.....stále neviem kto má zadpovednosť za nesvojprávneho,dementného alebo inak psychicky chorého pacienta - klienta...naozaj môže byť iba tak prepustený po vyšetrení na ulicu?.....osobne si myslím,že zodpovednosť má ZSS,pretože je to ich PLATIACI KLIENT a mal byť mať zabezpečenú sústavnú ošetrovatelskú starostlivosť....ako si to technicky vyriešia jednotlivé ZSS je ich starosť....navrhujem zvýšiť počet sestier v nočných službách,aby mohla niektorá z klientom odísť na vyšetrenie....nie ,že je tam 1 opatrovatelka na viac ako 100 klientov....a najlepšie s autom,aby sa mala ako vrátit späť,ked bude klient hospitalizovaný,pretože sanitka naozaj nie je taxík.....sanitka vozí chorých ,ktorí to potrebujú....autom isť za vozidlom RZP a byť ihned k dispozícii ako doprovod svojmu klientovi.......toto je velmi jednoduché riešenie nato stačí len dobrý managment.... |
??? |
#22 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 18:37#21: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS Myslím si, že v tomto konkrétnom prípade by to úrad pre dohľad nad zdrav. star. vyhodnotil ako zanedbanie starostlivosti. Veď predsa neboli zohľadnené možnosti toho človeka dostať sa bezpečne domov. Rozhodne si nemyslím, že by psychicky chorý človek mal byť nočnou hodinou pustený domov a ešte k tomu sám. to je neskutočný hazard a nielen so životom a zdravím tohto konkrétneho "pacienta" ale aj tých, ktorých by rozrušený, vystrašený a prípadne aj agresívny stretol cestou do ZSS. Ak by vôbec bol schopný nájsť cestu. Auto so sestrou 24 hodín k dispozíci je v súčasnej ekonomickej situácii nereálne, lebo sestra ak je v ZSS je potrebná tam, ako doprovod by prípadne stačila opatrovateľka, len to by muselo byť k dispozícii referenčné vozidlo, (čo by mohlo aj nemuselo byť problémom), vodičský preukaz by musel mať každý zamestnanec a navyše by aj takýto zamestnanec potreboval sprievod s postihnutým občanom. No a v dobe neustáleho a večného šetrenia by žiadny riaditeľ nedal povolenie na službu 2 ďalších ľudí, ktorí by navyše slúžili (pre prípad potreby). treba si uvedomiť, že nie v každej službe sa volá RZP. Sústavná ošetrovateľská starostliovsť sa poskytuje v nemocnici. ZSS sú predsa len koncipované inak. Ošetrovateľská starostlivosť sa môže poskytovať, ale najmä v rozsahu v akom by túto starostlivosť poskytovala v domácom prostredí terénna sestra. Veď sa aj volajú domov (aj keď s týmto názvom by som dosť polemizovala) Inak keď zdravotnícke zariadenie preberie do starostlivosti obyvateľa zariadenia, tak až do jeho návratu by logicky malo zodpovedať ono. Predsa ZSS nemôže zodpovedať za ľudí, ktorí sa napr. liečia v nemocnici alebo v liečebni. Možnosťou by bolo snáď zotrvanie v nemocnici do rána na pozorovanie. treba si uvedomiť, že keď už raz RZP zoberie niekoho do nemocnice, tak tam musí byť život ohrozujúca indikácia, ktorá aj keď sa nepotrvdí, pozorovanie do rána nemôže byť na škodu toho človeka. I opatrovateľka na 100 ľudí je nereálne, také veľké oddelenie neexistuje a každé oddelenie musí byť pokryté službou. Ak sa samozrejme nejedná o penzión, tam je systém iný, tam by mali byť umiestňovaní iba seniori, ktorí sú sebestační. |
Hosť |
#23 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 19:05#22: ??? - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS RZP preberie každého,kto zavolá.....vraj musia! čím viac kilometrov,tým lepšie ...takže napr. aj týždňová bolesť malíčka na nohe je pre nich indikáciou k prevozu.....nemocnica nie je zodpovedná za pacienta po vyšetrení.....ukončením vyšetrenia,odovzdaním nálezu končí zodpovednosť .....pokial nie je indikovaná hospitalizácia žiadna nemocnica nemá dôvod nechávať iba tak prespať človeka v nej.....navyše taketo niečo by im nikto ani nepreplatil- myslím zdrav.poisťovňu.....
treba si uvedomiť, že nie v každej službe sa volá RZP - v tom prípade navrhujem príslužbu na telefon,ak príde k takému prípadu,aby bola starostlivosť o PLATIACEHO klienta zabezpečená v plnej miere....pán riaditel by si mal uvedomiť,že on je tam pre tých klientov a nie oni preňho.... |
Hosť |
#24 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 19:20#23: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS ešte by som snáď dodala,čo by povedali príbuzní,keby vedeli ako sa s ich mamou alebo otcom zaobchádza...myslím,že každý očakáva iba to najlepšie kedže poplatok za poskytovanie starostlivosti v takomto zariadení ako vieme je pomerne vysoký pre bežného človeka |
Hosť |
#25 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS2013-09-07 19:26#23: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ZSS Zbytočne konfrontačné a nič neriešiace. Normálny riaditeľ to vie, ale aj on sa zodpovedá zriaďovateľovi mimo iného aj za hospodárne nakladanie s fiančnými prostriedkami zariadenia. Bude to asi iný kraj iný mrav, lebo u nás RZP príde, vyšetrí, ale nezoberie do nemocnice niekoho s týždńovou boľačkou . Naposledy nám nezobrali ani agresívca. čo sa týka príslužby na telfóne, čo s pracovníkom, ktorí žije v obci vzdialenej 30-40 km? príslužba v tomto prípade stráca zmysel a aby príslužbu mali vždy iba pracovníci, ktorí žijú v mieste pôsobenia ZSS, to by bola čistá otročina, pretože ich je minimum. Väčšina dochádza do roboty. Príslužba v ZSS už zase nie je príslužba ale obyčajná služba. nemocnica samozrejme nemá dôvod nechávať prespávať, ale o tom som ani nepísala. Neviem si predstaviť okrem rôznych krvácajúcich rán, ktoré sa ošetria a vracajú naspäť, čo by tak mohlo byť dôvodom na prevoz na vyšetrenie a následné vrátenie v noci. A čo sa týka prevozu do ZSS nám vždy prevezú ošetreného človeka naspäť. Tu by som skôr videla priestor na dohodu riaditeľa ZSS s riaditeľom nemocnice. Inak ak je to pre Vás tak zaťažujúce, možno by bolo dobré obrátiť sa s otázkou priamo na riaditeľa konkrétneho ZSS a možno aj nemocnice. Odpoveď a ich reakcia by bola možno zaujímavá.
|
|
Verejná výzva na podporu Žiadosti OZ Mier Ukrajine podanú na Generálnu prokuratúru, aby preverila konanie Roberta Fica v Moskve
ŽIADOSŤ O ODVOLANIE JÁNA MIKASA Z POZÍCIE RIADITEĽA "ÚVZ"
Osobnosti protestujú proti vystúpeniu predsedu vlády SR Róberta Fica v ruskej televízii
Povedzme nie urážkam a ponižovaniu žien
Petícia za zníženie platov a paušálnych náhrad poslancov NR SR
Je tu niečo, čo chcete zmeniť?
Zmena sa nestane tým, že zostaneme ticho. Autor tejto petície sa postavil a podnikol kroky. Spravíte to isté? Vytvorte petíciu a začnite so spoločenským hnutím.
Začnite svoju vlastnú petíciuIné petície, ktoré by vás mohli zaujímať
Stojím za lekármi
2637 Vytvorené: 2024-12-09
Petícia za zrušenie sankcií proti Ruskej federácii
4544 Vytvorené: 2024-11-09
Petícia na podporu Lekárskeho odborového združenia (LOZ), MUDr. Petra Visolajského a proti zákonu o výpovediach lekárov
1312 Vytvorené: 2024-12-14
Výzva na vyjadrenie podpory výsledku výberového konania na pozíciu riaditeľa Divadla Andreja Bagara v Nitre.
1245 Vytvorené: 2024-12-04
PETÍCIA za neodkladnú realizáciu hĺbkovej obnovy budovy ZŠ na Majerníkovej 60 v Bratislave
1121 Vytvorené: 2024-12-05
Verejná výzva na podporu Žiadosti OZ Mier Ukrajine podanú na Generálnu prokuratúru, aby preverila konanie Roberta Fica v Moskve
941 Vytvorené: 2024-12-23
Sme proti novému cenníku MHD V PREŠOVE
668 Vytvorené: 2024-12-05
Za zachovanie študijných a učebných odborov „Ekonomické a administratívne služby v podnikaní“ a „Murár/Murárka“ na Strednej odbornej škole služieb a lesníctva v Banskej Štiavnici.
500 Vytvorené: 2024-11-28
Nesúhlas so zahraničnou politikou premiéra Slovenskej republiky Roberta Fica
940 Vytvorené: 2024-11-02
Petícia za zákaz psov v osadách na celom území Slovenskej republiky.
22460 Vytvorené: 2021-01-17
PETÍCIA za zmenu návrhu VZN č.2/2024 o miestnych daniach a o poplatku za komunálny odpad a drobný stavebný odpad
342 Vytvorené: 2024-11-28
Odstránenie symbolov zločinného komunistického režimu z námestia v centre Prešova
272 Vytvorené: 2024-11-25
Petícia proti umiestneniu a realizácii „Prevádzky na spracovanie batérií LI-ION v priemyselnom areáli mesta Šurany“
267 Vytvorené: 2024-12-21
Vyhostenie Fun Frky zo Slovenskej republiky
253 Vytvorené: 2024-12-18
Výzva obyvateľov ulíc Ľubovnianska a Žehrianska na bezodkladné zaistenie ochrany pokojného stavu
191 Vytvorené: 2024-11-30
Petícia za rozšírenie modernej liečby pre pacientov s cystickou fibrózou - aby lieky KAFTRIO/KALYDECO® boli hradené z verejného zdravotníctva.
7062 Vytvorené: 2024-10-07
Predmet petície: Zmena zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave – pravidiel podnikania v taxislužbe
220 Vytvorené: 2024-08-13
Osobnosti protestujú proti vystúpeniu predsedu vlády SR Róberta Fica v ruskej televízii
6431 Vytvorené: 2024-11-01
ZABRÁŇME STRIEĽANIU VLKOV - HROMADNÁ PRIPOMIENKA PROTI ZRUŠENIU CELOROČNEJ OCHRANY VLKA DRAVÉHO (Michal Kiča a Jaromír Šíbl)
1140 Vytvorené: 2024-11-12
Nesúhlasím s výstavbou veternej elektrárne v Stupave.
558 Vytvorené: 2024-10-18