Petícia proti zavedeniu plateného parkovania na sídlisku Solinky

Quoted post


Hosť

#223

2013-11-01 18:39

Ako na to? V prvom kroku spoplatniť druhé a ďalšie auto v domácnosti a takisto dodávky - podľa dĺžky alebo tonáže. Týmto menšiu časť áut vyženieme a za zvyšok získame finančné prostriedky. Za ne začať postupne budovať nové plochy. Ročne to možno bude len 30-50 miest na sídlisko, ale stále lepšie ako nič. Ďalšie miesta navyše budovať podľa finančných možností. Mesto ďalej môže ľudí motivovať, aby nezaťažovali životné prostredie a infraštruktúru v meste a na presun nevyužívali autá v takom rozsahu ako doteraz tým spôsobom, že sa zaviaže: za každé 1 percento nárastu intenzity cyklistickej dopravy smerom na a zo Soliniek a tak isto za každé 1 percento nárastu počtu cestujúcich-Solinkárov v MHD vybuduje ďalších 10 miest v nasledujúcom roku. Takže ak stúpne využívanie bicyklov Solinkármi o 0,5 % a MHD o tiež o 0,5 %, mesto vybuduje v ďalšom roku 10 miest navyše. Ak stúpne dokopy o 5 % vybuduje 50. Táto kampaň môže trvať 5 rokov alebo jedno volebné obdobie.
Toto riešenie môže byť plošné pre všetky sídliská. Nemusí sa týkať len Soliniek. Ak sa pýtate ako sa zistia tie nárasty, tak pri cyklochodníkoch existujú sčítače. Pri Solinkách nie sú, ale môžu sa dokúpiť ideálne cez eurofondy. Využívanie MHD sa zas dá zistiť podľa počtu označení čípových kariet na zastávkach sídliska alebo podľa ich označení osobami s bydliskom na danom sídlisku.
Nevyhýbal by som sa ani provizorným riešeniam. Na stretnutí síce bolo spomenuté, že štrk ako provizorne parkovacie miesto je nevyhovujúce /štrk sa roznáša po okolí/, ale stačí sa pozrieť tam, kde takéto riešenie je a nemyslím si že by s tým boli zásadné problémy. Jednak pri strašidelnom hrade a tiež aj vo vnútri Javorovej. Toto je tiež cesta.

Replies


Hosť

#224 Re:

2013-11-02 18:30:50

#223: -

problém je v tom, že mesto chce len od obyvateľov sídliska solinky platiť prašule za to, že im vlastne nedá nič a matematika nepustí - ak sa predá len kapacita parkovísk obyvateľom sídliska v cene 30 eur za motorové vozdilo, mesto nebude mať peniaze na splácanie prevádzky parkovacieho systému.. navyše zabudni na tému nárastu cyklodopravy, resp. využitia mhd - vždy sa nájdu dôvody na zvýšenie ceny parkovného opätovne bez poskytnutia protislužby...