Petícia za zastavenie výstavby TOWNHILL, v Nitre-(Tabáň) a úpravu hmoty stavby a hlavne výrazného zlepšenia estetiky fasády.

Komentáre

#205

Podpisujem lebo sa to do mesta nehodí.

(Nitra, 2017-10-14)

#206

Podpisujem, lebo si nemyslim ze sucasny projekt a vzhlad stavby zapada do okolia teda hystorickeho centra Nitry...

(Nitra, 2017-10-14)

#207

Podpisujem,lebo je to uz chore aby bolo tolko nakupnych centier v takom malom meste a este nakope... radsej by som si vedela predstavit tam parkovisko akebo nejake byty nie drahe pre mladych ludi ktory si to nemozu dovolit a dat im ich na splatky....

(Nitra, 2017-10-14)

#212

...lebo to už nie je možné aby si investori a architekti robili v tomto meste čo sa im zachce...

(Podhorany, 2017-10-14)

#213

S tým jednoducho nesúhlasím

(Nitra, 2017-10-15)

#215

Podpisujem pretože som proti vystavbe !

(Nitra, 2017-10-15)

#216

pre krajšie a zelensie mesto....netreba tam nič stavať

(Nitra, 2017-10-15)

#221

Návrh je neuveriteľne nevkusný, a svojou obludnou hmotou a rozmermi úplne zatieni výhľad na kostol.

(Nitra, 2017-10-15)

#224

Podpisujem pretože sa arcitek

(Nitra, 2017-10-15)

#227

mi nie je jedno, ci zijem v betonovej kralikodzungli 'Lebo Prachy'

(Ivanka pri Nitre, 2017-10-15)

#230

Pretože mi záleží na nasom krásnom meste, na tom ako vyzerá a na tom aby tu boli ľudia šťastný...

(Nitra, 2017-10-15)

#231

Podpusujem, lebo súhlasím so znením petície a stavbu na Tabáni považujem za nehorázne a neslýchané zohyzdenie Starého mesta.

(Nitra, 2017-10-15)

#232

Som protiza taku skratu so slovenskym menom v nasom meste

(Nitra, 2017-10-15)

#235

Lebo som znechutený z takejto opachy , ktorá nič nemá s architektúrou okolia a aj názov je otrasný , som maximálne naštvaný aj z toho , že všade uprednostňujeme anglické názvy , či budov , obchodov , krčiem a pod. , namiesto slovenkých názvov a mien .

(Nitra, 2017-10-15)

#237

Chcem aby sa zachovala krása mesta, pretože podla mna je v meste už teraz vela stavieb, ktoré kazia dojem s mesta. Nitra neni new york, londýn, hongkong alebo podobné veľké mesto a nehodí sa podobná stavba do architektúry mesta. Nitra má čo ponúknuť aj bez hypermodernych budov.

(Nitra, 2017-10-15)

#238

podpisujem

(Nitra, 2017-10-15)

#239

Podpisujem, lebo súhlasím so všetkými výhradami autorov petície.

(Nitra, 2017-10-15)

#241

Pretoze mesto ma byt historicke!!!!!!

(Nitra, 2017-10-15)

#244

Som proti výstavbe tejto budovy,ktorá do centra nepatrí

(Nitra , 2017-10-15)

#247

Podpisujem lebo nesúhlasím s výstavbou ozrutnej budovy,ktorá svojím vzhľadom absolútne nezapadá architektonický ani dizajnovo do nášho mesta. Máme krásnu Nitru tak prečo si ju máme špaťiť z rôznymi nechutnými výstavbami, ktoré nemajú hlavu ani pätu.

(Nitra, 2017-10-15)

#249

Loduhová

(Nitra, 2017-10-15)

#255

Podpisujem!

(Nitra, 2017-10-15)

#260

podpisujem,lebo je to negustyrovna opacha

(nitra, 2017-10-15)

#263

Podpisujem.

(Na Hôrke 44/25, Nitra, 2017-10-16)

#264

Plne súhlasím s názorom autora tejto petície a zdieľam s ním presvedčenie, že takáto obludnosť do centra nášho mesta nepatrí a už vôbec nie k okolitým historickým budovám s ktorými nekorešponduje.

(Nitra, 2017-10-16)

#265

...lebo mi záleží na tom, aby Nitra vyzerala tak, ako si zaslúži a nemala len ďalšie veľké budovy, ktoré jej krásu ničia, spôsobujú tým kultúrny úbytok a záujem obyvateľstva a dopravná infraštruktúra sa takýmto niečím zas len posunie k ešte nepredstaviteľnejším problémom. Fakt to máme zapotreby? Robiť si len problémy a zohavovať svoju pýchu? MY NIE!?

(Nitra , 2017-10-16)

#266

Nesúhlasím s výstavbou nových nákupných centier je ich tu až priveľa potom ľudia namiesto do prírody chodia otravovať predavačky do centier!!!!!! A pekné mesto Nitra ktorú som poznala bude ako ďalšia betónová džungľa na Slovensku!!!!

(Nitra, 2017-10-16)

#268

Architekt tejto stavby fetuje.

(Vráble, 2017-10-16)

#271

je to architektonicky hnoj

(Nitra, 2017-10-16)

#276

Súhlasím so znením petície a požadujem o nápravu architektonického návrhu do podoby, ktorá bude výzorom spĺňať vzhľad budovy vstavanej v mestskej časti Starého mesta, pričom tiež pôjde o bezbariérovú budovu.

(Nitra, 2017-10-16)

#280

lebo sme v 21. storočí a svetová architektúra a urbanizmus je úplne inde

(Nitra, 2017-10-16)

#281

Potpisujem...

(Nitra, 2017-10-16)

#282

Celkovo sa mi nepáči ako je existujúca zástavba mesta prehusťovaná, ako mesto nezmyselne vydáva povolenia na výstavbu na vopred odpredaných pozemkoch.

(Nitra, 2017-10-16)

#283

Podpisujem

(Nitra, 2017-10-16)

#285

Podpisujem lebo navrhovaný objekt koncepčne nezapadá do okolitého historického priestoru. Územie medzi secesnou budovou krajského súdu a barokovým piaristickým kostolom by si zaslúžilo dôstojnejšie využitie.

(Nitra, 2017-10-16)

#288

Nehodí sa tam do nášho starobylého mesta

(Nitra, 2017-10-16)

#294

podpisujem, lebo je to strasne

(nitra, 2017-10-16)

#297

Podpisujem, lebo suhlasim s peticiou.

(Nitra, 2017-10-16)

#301

ten návrh je katastrofa, v centre mesta nemá čo robiť taká škaredá obrovská budova.

(Nitra, 2017-10-17)

#304

Týmto svojim menom Ivan Pauer sa podpisujem pod petíciu výstavby tzv. TOWNHIL NITRA a potvrdzujem svoje pôvodné stanovisko k článku Nitra 24 o jeho výstavbe , ktorý prikladám v celom znení:

Nedávno na moju výtku, že prečo dal víťaznému návrhu budovy v Bratislave nemecký názov xx...Haus mi jej autor, významný slovenský architekt odpovedal, že preto, lebo Bratislava bola a je multikultúrne a multijazyčné mesto. Ok, v zásade má pravdu, ale to neznamená, že v Barislave ako Slovenské mesto staviame budovy trebars Jánošíkov dom, alebo Habsburgov dom. Ale ako mi teraz niekto vysvetlí názov Townhill Nitra, keď v Nitre boli akurát Slováci a Maďari ale anglicky hovoriace obyvateľstvo nie! To naši páni projektanti naozaj už tak zblbli, že keď dajú cudzojazyčný názov namiesto "mestké domy Nira", alebo doslovný preklad "mestský hrad Nitra", tak tie butovy burú lepšie, krajšie, kvalitnejšie ? Nie nebudú, iba ukazujú akí dokážeme byť hlúpi a stále viac znižúci svoju osobnosť zvýrazňujúc svoju menenjcennosť mysliac si že budeme svetoví ak sa budeme ponemčovať alebo poanglitčovať. Mali nechať názov "Tabáň" !

Vážení sme takto len na smiech, pretože nemec ani angličan si nedá svojmu projektu nikdy Slovenský názov. Nech je projekt akokoľvek pekný, alebo dobrý pre normálneho Slováka má problém...

Taktiež mám výhrady k zastavaniu historického hradného kopca modernými novotvarmi, ktoré na také miesto nepatria. V tomto si treba zobrať príklad z Poliakov, Fínov, Nórov, Benelux aj Nemcov a Francúzov, atď, ktorí si nezastavujú historické miesta neprirodzenou zástavbou a napr. na voľné zelené plochy pred zámkami a hradmi nepostavia bytovky alebo supermarkety, lebo sú to výborné plochy. Je to absolútna neúcta k vlastnej histórii a k svojmu mestu !!! Ak to zoberiem z trendu prilákať turistov, tak tí kašlú na naše nové stavby, fotia si stredoveké a staršie stavby...

Priestor je ideálny na zástavbu, ale nie pre takú vysokú zástavbu s rôznorodým nesúrodým povrchom tvaru skladby budovy, alebo súboru budov nalepených na seba ako naznačuje návrh. Tie tvary a masa, ten súbor budov tam podľa môjho názoru a mojich kolegov v komore do daného prostredia objemovo vôbec nezapadjú. Súbor bude dominovať nad vedľajšou architektúrou a nie sa s ňou zlaďovať. Určite je v sprievodnej správa veta, že stavebný súbor zapadá do preostredia, architoektonicky ho nenarúša ale naopak obohacuje... Nitra by sa mala zamyslieť nad koncepciou zástavby a zelene starého mesta a mesta ako takého.

Chýba mi sociálny, spoločenský a architektonický aspekt stavebného - urbárneho riešenia rozvoja a budúcnosti mesta Nitra, niečo také ako sa plánovala zástavba sídlisk za totalitného režimu a v nepriateľských imperialistických krajinách po II svetovej vojne od čoho všetci pomaly na prelome storočí ustúpili a teraz žneme ovocie nekoncepčnej výstavby a chýbajúceho urbanizmu systémom „hneď – teraz“... !

Je to chaos.

Následne som doplnil:

Na druhej strane by sa Nitra mala zamyslieť nad koncepciou zelene a zástavby starého mesta a mesta ako takého. Chýba mi sociálny, spoločenský a architektonický aspekt jeho stavebného - urbárneho riešenia rozvoja a jeho budúcnosti... ! Je to chaos, dajú súhlas na výstavbu automobilky a potom sa s údivom a roztvorenými očami pozerajú a pýtajú, ako zabezpečíme pracovné sily, kde ich ubytujeme, akú máme pre nich pripravenú infraštruktúru, čo to spraví s okolím vôbec. Nemám slov k celému procesu schvaľovania a k následkom, čo nás čakajú a mnohí o nich ani len netušia. Teraz doplĺňam, že toto isté nás čaká po výstavbe tohto súboru budov.

Na záver sa pýtam,

1. kedy začneme tvoriť stavby citlivo k prostrediu aspoň v historických centrách miest a zachovávať pamiatky.

2. Kedy sa prestaneme v obnove miest a ochrane pamiatok ohýbať před peniazmi a nevkusom a tzv. svetovosťou ?

3. Kedy začneme vážiť samého smeba a svoje tradície v kultúre, v každodenním živote, v politike a hlavne v architektúre, pretože tá je svedectvpm našej doby a nás samých ?

(Nitra, 2017-10-17)

#309

Podpisujem, lebo uz davno sa projektuju a stavaju zelene budovy a nie takyto nechutny hnus z doby jamennej. A nazov TownHill je tiez chory. To miesto je historicky Tabáň!!!

(Panicke Dravce, 2017-10-17)

#312

Pretože, sa mi nepáči navrh navrhovanej budovy.Nepaci sa mi projekt.

(Nitra, 2017-10-17)

#315

lebo sme na Slovensku,preco anglicky nazov.zachvilu tu uz nic nebude slovenske....

(Nitra, 2017-10-17)

#317

považujem za úplne zbytočné stavať také monštrum do centra mesta. Úplne stačí monštrum OC MLYNY. Prijala by som skôr zelenú plochu

(Nitra, 2017-10-17)

#324

Absolútne sa mi nepáči architektúra daného projektu. Vôbec sa to nehodí do centra Našej historickej Nitry!! Niesom proti výstavbe a modernizácií Nitry, ale niečo tak nevkusné čo chcú postaviť na tomto mieste by som určite neprijala.

(Nitra, 2017-10-18)

#326

Podpisujem

(Nitra, 2017-10-18)

#340

podpisujem petíciu nakoľko sa mi po estetickej stránke nepáči návrh budovy, ktorý nezapada do historického centra Nitry, tak isto sa zníži plocha zelene a bude väčší problém s parkovaním a dopravou.

(Nitra, 2017-10-19)

#343

Podpisujem peticiu lebo sa tam vobec stavba nehodi. Ak ma mat taka stavba vyuzitie,o ktorom nie som presvedceny ale teda jej vystavba je nutna,su mnohe ine vhodnejsie miesta kam to postavit. Mame demokraciu ,ale nikto sa nas nic nepyta. Ked mesto Nitra nema architekta ,kam sa historicka Nitra dopracuje? Miesto rekonstruovania historie,sa v Nitre vsetko likviduje. Detto pod hradom mostna ulica! Male deti maju lepsie esteticke citenie ako udajny mestsky architekt,vraj studovany pre vec. Samozrejme,ze ide len o penize do vrecka. Takze ziadam zastavit aj tamtu vystavbu a zrusit hotel na mieste obchodu "Zabojník". Nitra tu bola dlho. Ci ako kniezactvo,Nitrava alebo pred i povojnova Nitra a za taku dlhu dobu tu ma velmi malo historie. Mnohe ine mesta si historiu chrania strazia a pysia sa nou,laka to turistov a povdzvihuje hrdost domacich.

(Nitra, 2017-10-19)

#346

Podpisujem petíciu, lebo: v centre je počas celého leta rozpálený asfalt, všade je horúco a dusno, nie je si kam sadnúť do tieňa, tmavé konštrukcie Mlynov a Tesca a množstvo áut tomu neprispieva. Postavením ďalšej betónovej sivej budovy sa tento stav nezlepší. Predtým tá oblasť bola zarastená a nedala sa využívať, to je pravda, ale bol to aspoň kúsok zelene uprostred betónu. Ak sa tam postaví taká masívna budova, súčasnú situáciu to len zhorší.
Okrem iného budova nie je vôbec architektonicky opodstatnená, keďže v okolí je budova súdu, pôvodné bytové domy a tržnica postavené v úplne inom duchu, než je plánovaná budova Townhill.
Ďalšou pravdou je že anglický názov pre budovu v slovenskom meste, kde žije len mizivé percento prisťahovalcov s rodnou angličtinou mi príde scestné.

(Alekšince, 2017-10-20)

#348

Podpisujem lebo to bude opacha mesta.

(Nitra, 2017-10-20)

#353

Podpisujem, pretože Nitra má už obchodných centier dosť, Townhill bude len ďalšia zbytočná stavba ktorá bude zaberať kopec miesta, nehodí sa do historického prostredia Nitry a znova budú vyhodené peniaze do zbytočností.

(Nitra, 2017-10-20)

#356

Súhlasím s hore uvedenými dôvodmi, objekt TOWN HILL sa absolutne nehodí k našemu mestu

(Nitra, 2017-10-21)

#358

Skôr, ako hmotovo, by som chcel pripomienkovat vzhlad fasady a celkoveho prevedenia stavby, to ze to ma 7 poschodi mi nevadi lebo vrchne 2 podlazia su ustupene a nadväzujuce budovy maju zhruba rovnaky pocet podlazi, aj to ze je v plane vybudovat nakupne pasaze, kde by podla sucasneho navrhu mali vzniknut nove kaviarnicky a obcianska vybavenost, ktore by mali mat pristup z ulice.. to je super.. aj to zelene atrium co tu navrhuju moze byt fajn, ak bude teda pristupne aj verejnosti nejakym prechodom cez pasaze, ak som tomu dobre pochopil.. ale dalsia vec co by som rad pripomienkoval je, ze je dostatocne ta stavba odstupena od chodnika? Je tam priestor nato, aby v buducnosti vznikla na tom chodniku cyklotrasa a popripade nejake sedenie vonku pred kaviarnou? Ide mi o to aby sme nezabili dalsi potencionalne zivy parter ulice ako to zabili Mlyny, cela stefanikova trieda mohla byt ziva a pulzujuca, plna kaviarniciek, barov a restauracii, kde clovek mohol pobyvat nejaky cas a to co oni spravili, ze sa pozdlz celej ulice zasklili, mi pride nepochopitelne, vobec nevyuzili potencial a neprispeli ziadnym sposobom k tvorbe zivej fungujucej ulice. Nedopustme dalsie taketo barbarstvo a nenicme si moznost na kvalitnejsi zivot v meste. Hmotovo mi je jasne, ze tam ten blok zastavby chyba, nevravim ze tam nechcem ziadnu budovu, ale mala by brat do uvahy aj spolocenske poziadavky a to kam sa mesto planuje dalej rozvyjat.. druha vec je, ze tento projekt by mal splnat nejake vyssie standardy, kedze je to takyto priestor v najväcsom centre mesta a trochu mi vadi, akoslabo to je komunikovane a ako malo udajov poskytuje developer obcanom. Nas zaujima ovela detailnejsie co nam tu vyrastie a co bude dalsich x rokov dotvarat prostredie v centre mesta na ktore su Nitrancania hrdi a citlivi.

(Nitra, 2017-10-21)

#363

architektonicky ani výškove sa do tohoto priestoru nehodí

(Nitra, Štúrova 16, 2017-10-23)

#367

Podpisujem,pretože je to nevkusná ohava a bola by o ďalšia chrasta hnusu v Nitre...!

(Nitra, 2017-10-24)

#368

lebo medveď

(Nitra, 2017-10-25)

#369

objekt ako taky budi dojem (narvime tam co sa da). projekt v aktualnej predkladanej forme je absolutne neprispustny a nepaci sa nam. tak ohavnu megastavbu ktora absolutne nepasuje do centra mesta nesmieme povolit.

(nitra, 2017-10-25)

#373

Považujem zverejnený návrh za otrasný, ktorý sa do "matky" slovenských miest absolútne nehodí. Názov domu musí byť taký ako toto miesto od dávna Nitrania označujú - jednoducho TABÁŇ. Ten ich anglický názov nech si strčia...

(Nitriansky (kraj), 2017-10-27)

#379

Nakoľko v súčasnej dobe nie sú dostatocne vybudované cyklotrasy, ktoré by pomáhali odľahčiť už teraz nefungujúce cestnú dopravu, som proti, aby sa riešili záležitosti, ktoré ešte viac zhoršia túto situáciu v meste.vystavbov takych velkych blokov ako Townhill v centre mesta sa situácia ešte zhorší, momentálne je už neúnosná!!!

(Nitra, 2017-10-31)

#380

Podpisuje, lebo chcem aby sa v tomto mesta dalo normálne žiť a aby Nitrančania mohli byť hrdí na svoje mesto.

(Nitra, 2017-10-31)

#383

Projekt vsemozne nemysliaci na vsestrannost a vyuzitelnost pre mesto

(Nitra, 2017-10-31)

#394

podpisujem ako cyklista v meste nitra

(Nitrianske Hrnciarovce, 2017-11-02)

#395

To miesto má svoj historický názov – Tabáň, ten by sa mal rešpektovať. Aj zmenou názvu lokality na Townhill sa mení genius loci miesta. Stavba, podobne ako pri Mlynoch (kde trestuhodne zlyhali poslanci mesta a KPU), je v danej lokalite neprimerane masívna a rozložená maximalisticky, t.j. len stavba, chodník a cesta – nie je tu žiadny ohľad na ľudskú mierku... človek je prikvačený z jednej strany masívnou stavbou a z druhej strany prúdom áut. Jednoznačne ju potrebné komplex zmenšiť, aby tam vznikol priestor pre pás zelene a cyklochodník. Najlepšie by bolo, keby polovica Tabáňa, tá bližšia k centru, sa premenila na park a len z druhej polovice sa stal nejaký nákupno-obytný komplex. A to aj vzhľadom ku kritickej situácii s parkovaním a prehustením dopravy v centre mesta. Nová stavba musí byť celkovo nižšia, aby v kontexte s okolitými historickým budovami nevynikala. Treba sa na to pozerať menej developersky, menej cez zarobené prachy za metre štvorcové... tá budova bude formovať estetické cítenie a vzťah turistov a občanov k mestu!!

(Nitra, 2017-11-02)

#398

Takáto pevnosť nemá čo v centre mesta robiť. Nesúhlasím s výstavbou v aktuálnom rozsahu.

(Nitra, 2017-11-02)

#400

Podpisujem lebo sa mi nepaci ten obrovsky projekt ktory bude spatit Nitru.

(Nitra, 2017-11-02)