Otvorený list na ODVOLANIE Oľgy Pietruchovej

Quoted post

Zuzana

#429 Re: Re: Re: Re:

2013-10-28 15:30

#419: RVM - Re: Re: Re:

Cit. :"Čo má obrázok spoločné so sexualitou? Čo je pre mňa sexualita? Čo má obrázok spoločné so mnou?"

Podľa mňa posledná otázka chce jednoznačne od žiaka osobný postoj. V tomto duchu je písaný celý materiál.

Bohužiaľ asi ste si naozaj neprečítali materiál, takže neviete, čo obhajujete. Ja chápem Váš postoj, predpokladám, že sme v rovnakom veku a teda socialistické deti dospievajúce v porevolučnej dobe. Nie som puritán, a ani deti nevediem v tomto duchu. Hoci ak to zoberiete z všeobecného pohľadu, spoznať sa v 18tke, po 4roč chodení sa zobrať a žiť 16r. s tým istým mužom v manželstve je asi nenormálne. Neuznávam promiskuitu, a cudnosť a cnosť ešte stále považujem za kladné vlastnosti. Sexualita nie je podľa mňa na hanbenie, ale je to vmnohom vec intímna. Miera ako to pociťujeme ako intímne, je individuálna. (je to niečo, ako keď vám zomrie niekto blízky, vy to ťažko nesiete a nemáte chuť o to pretriasať s cudzími, ktorí nemajú s vami blízky vzťah) aj keď niekto musí o tom rozprávať každému aj tomu, čo to nepotrebuje počuť.

Nevediem svoju dcéru aby čas trávila v Auparku, aby sa vymachlila ako ....a riešila len handry, ale aby si vážila seba, aby mala rada ľudí, pomáhala....Asi je to mimo trend, ale ja tomu verím a zatiaľ mám právo viesť a vychovávať svoje deti ja.

K synovi, aj keby začal masturbovať zajtra, ja mám s ním vzťah a budem to riešiť ja. Ja to ani neodsudzujem, ale ani nevelebím. Je to súčasť vývinu. Dôležitá je miera. Poznala som chalana, čo bol na tom vyslovene závislý a bol to ozaj problém.  Ale čo považujem za mimo, aby mu to predkladala škola v tejto forme ako prezentuje KONKRÉTNY materiál. A iba na margo, na tie krúžky sa prihlásil sám aj s kamarátmi.

Ešte raz to zopakujem, mne vadí toto konkrétne dielo www.rodicovstvo.sk sexuálna výchova -metodika.  Je to nepodarený materiál, plný ideológie, chýb, jednostranných faktov, podsúvajúci postoje. Školám majú byť doporučení externí lektori, kto za nich zodpovedá? Akú by mali kvalifikáciu? Kurz u pani Pietruchovej? Čiže rodič ani učiteľa - lektora nepozná.

Takže posledný raz, čo ak sa len jedno dieťa bude cítiť nepríjemne, trápne, bude mať šok (čo ak nevidelo ešte stoporený pohlavný úd), KDE SÚ JEHO ĽUDSÉ PRÁVA? KTO si to zoberie na zodpovednosť? Škola? Rodič asi ťažko, keďže do toho nemá čo hovoriť.

Momentálne ho minister Čaplovič odmietol, ale ak ho niekto iný prijme, stane sa súčasťou školského vzelávacieho programu ako časť Výchovy k manželstvu a rodičovstvu a vtom prípade rodičia nemajú právo sa k nemu vyjadrovať. Čiže žiaden voliteľný predmet!

 

Replies

RVM

#430 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-10-28 16:17:37

#429: Zuzana - Re: Re: Re: Re:

Precital som si dokument Pracovne listy pre ziakov teoria a zbezne si pozrel aj prakticku cast. Viete mi uviest presnejsie umiestnenie spominanej citacie, aby som si mohol o utvorit predstavu o spominanych otazkach v kontexte ? Predpokladam, ze spominane otazky su len pedagogickymi pomockami na rozprudenie debaty, nie nejake nastroje vypocuvania.

Nemyslim si, ze je tu nejaka snaha postavit deti do pozicie v ktorej by sa citili neprijemne alebo trapne. Je to samozrejme aj o osobe lektora, ktory ak by chcel, by bol schopny deti do takejto pozicie dotlacit bezohladu na to, aky by bol obsah tychto textov.

Suhlasim, ze miera pocitovania intimity je individualna. Je ale dana vychovou. A moj nazor je taky, ze vychova veduca k tabuizovaniu sexuality nie je spravna. Potom sa nemozno cudovat, ze niektore deti sa budu uz len pri pocuti slova vagina ci penis cervenat. Ale zas aby zazili sok, hoc aj s pohladu na obrazok stoporeneho pohlavneho udu ? To mi pride uz velmi prehnane.