Obnovenie osobnej železničnej dopravy na trati Zvolen - Šahy

Kontaktujte autora petície

Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií Obnovenie osobnej železničnej dopravy na trati Zvolen - Šahy.


Hosť

#1

2016-04-08 18:08

Táto trať a jej obyvatelia si to zaslúžia.Už len kvôli Krupine a Dudinciam.

Hosť

#2

2016-04-09 12:13

Lebo,naozaj by bolo vhodné obnoviť vlak Zvolen-Krupina-H.Nemce.....,a späť,nakoľko už ani poriadne autobusi nechodia každú chvíľu a hlavne cez výkend.Bolo to vždy super ,keď vlaky na tento smer chodili.

Hosť

#3

2016-04-09 13:36

Vlaková preprava je ekologický spôsob dopravy väčšieho množstva ľudí a najmä rozšírenie priestoru, možností na prácu, vzdelávanie, využívanie služieb v regióne, skvalitnenie života obyvateľov v regióne. Úlohou štátu je o.i. umožniť ľuďom prístup k verejným službám, všetkým, t.j. aj menej bohatým, ľuďom, ktorí nemajú, resp. nepoužívajú, nemôžu používať osobné motorové vozidlá.

Hosť

#4

2016-04-09 21:01

Peticiu som podpísal preto,že preferujem osobnú železničnú dopravu,a hlavne preto,aby autobusy zmizli z ciest kde vedie železnica.
Dušan Németh

#5

2016-04-10 05:58

Chlapy držte sa a bojujte. Niekedy je dôležité pripomenúť našej vláde, že aj po 13 rokoch sme na osobné vlaky nezabudli a furt nám chýbajú. To čo prežilo 100 rokov, 2 svetové vojny ale žiaľ neprežilo vládu Mikuláša Dzurindu.


Hosť

#6

2016-04-10 06:47

Petíciu som podpísal preto, aby sa odľahčila preprava cez Krupinu, ľudia aj tovar sa môžu prepravovať vlakom a nemusia upchávať Krupinu.

Hosť

#7

2016-04-10 07:03

Pomoc pri cestovaní...

Hosť

#8

2016-04-10 07:21

Je to môj eminentný záujem.Cestujem casto do Bratislavy za deťmi takže by som konečne mohla využiť možnosť cestovat ako dôchodkyňa zadarmo.Tuto možnosť sme dostali ale pre neexistujúcu trať nemôžeme využívať!

Hosť

#9

2016-04-10 08:35

Lebo už by bolo načase zobudiť sa našim pánom a využit to čo máme!Ako vyzerá tento akože štát?Hamba!

Hosť

#10

2016-04-10 11:09

Zachovajte nám, čo je už dávno vybudované a čo slúži k úžitku obyčajným ľuďom.

Hosť

#11

2016-04-10 12:41

....lebo ako rodák z Hontu som často využíval železničnú dopravu Zvolen - Šahy, tak ako mnoho ďalších ktorí pracujú vo Zvolene a teraz musia dochádzať autom...
Len ja

#12

2016-04-10 15:45

Trať je udržiavaná,na staniciach sú zamestnanci ŽSR,osobné vlaky by mali jazdiť.Keď už máme vlaky zadarmo,nech to možu využit ľudia aj z tohto regiónu.


Hosť

#13

2016-04-10 21:29

Bolo by fajn keby fungovala :-)

Hosť

#14

2016-04-11 05:31

pre dobrú vec

Hosť

#15

2016-04-11 07:31

pokladám za dôležité, aby sa obnovila táto doprava

Hosť

#16

2016-04-11 07:49

Podpísala som petíciu preto, pretože cestovanie vlakom je pohodlnejšie a výhodnejšie a je nespravodlivosť keď iní ju využívať môžu a my nie.

Hosť

#17

2016-04-11 15:54

Pretože my obcania sme boli spokojni so zeleznicou ...a vzniknu dalsie pracovne miesta...nase deti uz nevedia ake je to sediet vo vlaku...vsetko co sme mali v Krupine dobre sa zrusilo...

Hosť

#18

2016-04-11 17:19

Ten vlak tu chyba

Hosť

#19

2016-04-11 19:16

Lebo si zelam obnovenie zeleznicnej trate

Hosť

#20

2016-04-11 19:40

Petíciu som sa rozhodol podpísať z niekoľkých dôvodov:

1.) Samotná trať je vo vyhovujúcom stave pre účely regionálnej osobnej dopravy, napokon pohybujú sa po nej Mn vlaky so záťažou často nad 20 vagónov. Väčšina priecestí so sníženou prejazdovou rýchlosťou sa nachádza v blízkosti samotných zastávok, ktoré by boli využívané v prípade osobnej dopravy.

2.) Infraštruktúra trate z hľadiska cestujúcich (stanice a zastávky) celkovo nie je v horšom stave, než na viacerých tratiach na Slovensku, kde je osobná doprava prevádzkovaná - t. j. nemožno to brať ako argument proti myšlienke obnovy osobnej dopravy. Viaceré stanice a zastávky sú pomerne udržiavané, príp. si vyžadujú len menšie investície pre zvýšenie komfortu cestujúcich. Väčšie stanice na trati sú trvalo obsadené personálom výpravcu (vďaka pravidelnej vozbe Mn vlakov), ktorý by mohol v prípade osobnej dopravy aj vykonávať samotný výdaj lístkov (ako je tomu na viacerých našich staniciach), pričom zvlášť pri súčasnom trende obmedzovať výdaj lístkov aj v stredne veľkých staniciach a nahrádzať ho výdajom u sprieviodcu v samotnom vlaku nebude potrebné vynaložiť ďalšie náklady na zamestnancov, ktorí by vykonávali špeciálne len výdaj lístkov.

3.) Vyšší komfort pre cestujúcich bez potreby príplatkov za batožinu, lyže a pod., s čím súvisí aj pozitívny prínos k rozvoju turizmu v našom regióne.

4) Prípoje na vlakové linky vyšších kategórií, spoje čakajúce sa v prípade menších a stredných meškaní.

5) Zabezpečenie spoja pre obce, kde autobusy na hlavnej najfrekventovanejšej trase (Šahy - Dudince - Krupina - Zvolen) nezachádzajú (obec Slatina, Domaníky /mnoho spojov túto obec obchádza/, Bzovská Lehôtka a Sása-Pliešovce).

6) Možnosť doplnenia autobusových spojov - napr. pri terajších časovo nedostatočných spojoch v ranných a dopoludňajších hodinách v úseku Krupina - Dudince.

7) Pri využití motorovej súpravy možnosť predĺžiť trasu vlaku až po zastávku Zvolen mesto, čím by sa značne uľahčilo premiestňovanie sa ľudí do centra Zvolena a zároveň by tam bol veľký potenciál z hľadiska počtu cestujúcich a naplnenia vlaku. Takisto možnosť predĺžiť trasu vlakov zo smeru Krupina až do B. Bystrice s menším zdržaním vo Zvolene, než v prípade autobusu, pričom aj v súčasnosti je príliš málo priamych autobusových spojov do B. Bystrice.

8) Vzhľadom na to, že boli zavedené vlaky zadarmo, považujem za prinajmenšom vhodné, aby bola aspoň na tratiach s dostatočnou infraštruktúrou, personálnym obsadením staníc a značným záujmom obyvateľov regiónu obnovená osobná doprava. Inak považujem celé zavedenie vlakov zadarmo za účelové a krátkozraké. Je scestné vyčítať jednej vládnej garnitúre, že zrušila na mnohých tratiach osobnú dopravu (čo ani ja nepovažujem za dobré rozhodnutie) a zároveň si neuvedomovať, že tá ďalšia vládna zostava dopravu na týchto zrušených tratiach opätovne neobnovila (hoci mala na to dosť času - celkovo dve celé volebné obdobia).


Hosť

#21

2016-04-11 20:08

Myslím si,že táto trať bola aj v minulosti využívaná vo veľkej miere a nemysím si ,že sa zakladá na pravde tvrdenie,že bola neefektívna.Z osobných skúsenosti viem,že hlavne v lete boli vagony na prasknutie a bol veľký záujem o tieto spoje.
jojo

#22

2016-04-12 07:00

Však aj na stanici Sása-Pliešovce bol malý prstupný uzol odkiaľ začínal bus smer Zaježová, Javorie-škola, Podskalka a pod. Takže by sj VUC ušetrila napr. tým že by nemuseli začínať tieto autobusové linky od Zvolena, ale od stanice v Sáse. Tak to fungovalo dlhé roky. Teda aj VUC by mohla podporiť vlaky a na tých prestupných uzloch zaviesť busy do dedín, tam kde je to vyhovujúce. Tohto roku sa tiež plánuje akcia historickým vlakom Zvolen-Šahy.


Hosť

#23

2016-04-12 17:09

Podporujem vlakovu dopravu.Prednostne tam,kde uz trat vybudovana je.Autobusy by mali ludi zvazat k vlakom len tam,kde trat nie je.Kedysi to fungovalo a dnes sa divime,ze nie.

Hosť

#24

2016-04-13 13:33

Železnica je veľmi potrebná pre študentov i pracujúcich

Hosť

#25

2016-04-15 14:39

Petícia obsahuje toľko gramatických chýb, že ju nepodpíšem. Pokiaľ viem, je toto už asi tretia petícia, tak už by mohla byť aj bez tých chýb.