Deklarácia Stop "eutanáziám z ľahostajnosti" v ZSS

Quoted post


Hosť

#13 Re: Re: Re: Re: ZSS

2013-09-07 07:15

#12: Petra Poláková - Re: Re: Re: ZSS

Prečo som sa nepredstavila? no to bude tým, že táto diskusia odo mňa požaduje  citujem "prezívku" inak správne asi prezývka!!!

Takže odpovede: stravu v škole , ústavnú, v reštauračných zariadeniach sme samozrejme ochutnali asi všetci, ktorí sme sa niekedy pohli z domu.  čo sa týka tej sviečkovice, teší ma, že aj inde pripravia ľuďom na čo majú chuť, ale predpokladám, že na tú sviečkovicu si dal vlastné peniaze, pretože inak by to bolo ťažko možné, keďže aj stravovacia prevádzka má stravu schvaľovanú mesiac dopredu a normovanú presne na počet ľudí.  čo sa týka tých solničiek a servítok, to je snáď štanddard alebo nie??

Ados - viem čo je ados a viem, že by prišli aj cez víkend, ale tiež uprednostňujem prácu sestry na oddelení, je predsa len viac poruke.  V tejto časti by bola deklarácia fajn.

absencia hygieny - dobre že sme sa v niečom zhodli, ale žiaľ s odmietaním deného kúpania mám opačnú skúsenosť a nie sprostredkovanú ale vlastnú.

Polohovanie na váľandách - treba čítať s porozumením (myslela som si, že to je skôr problém mladšej generácie) písala som, že váľandu dostane ten človek, ktorý o ňu požiada. chcela by som vidieť imobilného človeka ktorý by chcel ležať na váľande. a polohuje sa človek, ktorý sa na posteli nevie sám otáčať a pohybovať. Alebo je to u Vás iné?? nevie si totiž predstaviť účelnosť polohovanie u človeka, ktorý polohu zaujíma aktívne, pretože ten sa aj tak prevráti na tú stranu kde sa mu leží lepšie.

Oxygenátor - ak vám ho teraz budem charakterizovať a popíšem jeho využitie aj s postupom zvýši sa tým moja kvalifikácia vo vašich očiach? veď  tieto info sa dajú bez väčších problémov získať aj na webe.  Mimochodom moja vlastná starká zomierala a lapala po dychu v nemocnici a ja som pri nej iba bezmocne sedela a plakala, pretože nebolo človeka, ktorého by to zaujímalo a chcel to riešiť aj napriek mojim prosbám, takže asi tak. Naozaj málokedy ich používajú aj v nemocniciach.

Najlepšie sa asi darí vlastným argumentom vtedy, keď spochybňujeme odbornosť toho druhého. Stále robím v ZSS a osobne ma dosť uráža spôsob akým ste hodili všetky zariadenia do jedného vreca s tým, že hurá spasenie sa blíži, sme tu.

Ozaj, kedy to zabíja ten pohár vody???  Iste v bezvedomí človeka nenapojím, ale okrem bdelej kómy človeka v bezvedomí v ZSS nenájdete, tak sa preberte aspoň vy.

Samozrejme že nie je vozíčkár ako vozíčkár, aj my máme kvadruplegikov a ak idú do reštaurácie (zase nechodíme tam denne, to je jasné, ale ani raz ročne) tak mu stravu naporciujú tak, aby to mohol jesť sám a keď to nie je možné, tak ho nakŕmia pracovníci ZSS. Už ste niekde videli v reštaurácii, žeby hosťa kŕmil obsluhujúci personál?

Prepojenie - presne s týmto zámerom sa robili aj spoločné úseky v niektorých ZSS aby sa nehrali sociálnici a zdravotníci na svojich piesočkoch, ale dokázali efektívne komunikovať v prospech ľudí o ktorých sa starajú.  A ak dovolíte, ja budem naďalej používať slovo človek, pretože človekom je skôr, pacientom sa stáva len v prípade, že ho zachvátia choroby. postihnutý človek nie je chorý človek, takže ľudí s MR a rôznymi inými postihnutiami by som sem až tak automaticky nerátala.

Problém - boj o "pacienta" si nevybojujete tak, že budete pľuť po všetkých ktorí sa o tých konkrétnych ľudí starajú, ale tak, že udriete na vlastné ministerstvo, aby konečne dosiahlo stav, kedy sa v zariadeniach budú výkony sestier preplácať a budú tam skutočne všetky výkony,  ktoré bežne robia sestry, ale prepáčte naozaj sondovanie a rehydratácia nepatria k bežným výkonom. bežnými výkonmi sú podávanie všetkých druhov terapií, sledovanie stavu kože, odber biologického materiálu, meranie FF, vedenie dokumentácie so všetkým čo k tomu patrí a priebežné hodnotenie stavu ľudí.....

Ja nemám problém so sestrami a naozaj nie je mojím cieľom znevažovať ich prácu, myslím si, že v tomto bode sú sestričky trošku precitlivelé. Len by bolo dobré prejsť od zvelebovania vlastnej práce  a popierania práce iných zamestnancov v ZSS, pretože tadiaľ cesta k spolupráci nevedie.

Replies

Petra Poláková

#15 Re: Re: Re: Re: Re: ZSS

2013-09-07 09:33:30

#13: - Re: Re: Re: Re: ZSS

Predstaviť sa napríklad aj preto, aby som dokázala identifikovať, ktorá zo správ patrí Vám, teda tej istej osobe.

Z príspevkov je jasné, že vaše vedomosti o ošetrovaní geriatrických pacientov nie sú dostatočné, mňa Vaše vety o otvorenom okne, pohári vody a dýchaní z plných pľúc pomerne rozhodili. Skúste postaviť pacienta s CHOPN k oknu a poraďte mu, nech sa nadýchne. Dosť kruté. Tragédia. Vy naozaj robíte s ľuďmi? Len ma utvrdzujete v názore, že v ZSS musia pracovať naozaj odborníci.

Koho môže zabiť pohár vody? CMP, SM, myasténia gravis, ale aj stavy po rádioterapii krku majú ťažkosti s prehĺtaním - hrozí reálne riziko aspirácie. Nebude mi snáď tvrdiť, že takýto sa v ZSS nevyskytujú? Už ste sa niekedy do niekoho snažili dostať 1,5 l tekutín po lyžičkách? Kávových, podotýkam? Ja áno a poviem Vám, je  to nadľudská úloha. Viete, ako sa tekéto stavy riešia v ZSS? Neriešia. Dehydratovaných, dezorientovaných pacientov pošlú RZP do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia, kde ich po zavodnení transportujú veľmi rýchlo naspäť tam, kde im nedokážu pomôcť. To je empíria. A mohla by som pokračovať donekonečna, nakoľko môj postoj  k ZSS vychádza z dlhodobých skúseností.

Klienti Vám kašlú na  stravovaciu komisiu či na plánovanie týždeň dopredu. Chcú domáce prostredie, pohodovú atmosféru, chcú ošetrenie, ktoré si nedokážu zabezpečiť sami.

Áno, naozaj som videla, aby hosťa kŕmil obsluhujúci personál.

A áno, sviečková išla na účet podniku.

Na mňa sa za hrúbku v prezývke nehnevajte, ja som tieto stránky netvorila :-)