Petícia proti zavedeniu plateného parkovania na sídlisku Solinky

Kontaktujte autora petície

Táto diskusná téma bola automaticky vytvorená k petícií Petícia proti zavedeniu plateného parkovania na sídlisku Solinky.

Peter

#151 Rezidentske parkovanie v meste

2013-09-09 18:58

byvam v meste (vedla gymnazia Velka okruzna) a plne vasu peticiu podporujem. 2 mesiace dozadu sme tu este aj my mali parkovanie zdarma, teraz tu osadili znacky Reserve pre auta s RK. Bez diskusie s nami! Som absolutne proti tomu a tiez zvazujem peticiu. Bohuzial neviem, ci maximalne 100 podpisov z 3 dotknutych bytoviek niecim pohne. Lepsia by bola peticia pre cele sirsie centrum.
Zavedenie RK nic neriesi. Naopak, veci komplikuje:
- platime vpodstate za nic. Da sa to chapat ako vypalne za to, ze nedostanete papucu.
- novych parkovacich miest tu nepribudlo ani nepribudne.
- ludia tu byvajuci v podnajme si nemozu vybavit RK, kedze tu nemaju trvale bydlisko. Tym sa znizuje sanca prenajat byt a defacto znizuje jeho hodnota.
- navstevy by si mali platit SMS parkovanie, co je podla mna chore.
- starych ludi sem chodia navstevovat alebo aj opatrovat ich potomkovia. Teraz tu uz zaparkovat nemozu!

Preto nedovolte zaviest tento nezmysel aj u vas. Treba bojovat! Ked bude treba, tak aj strajkom pred radnicou.
Peter

#152 Rezidentske parkovanie v meste

2013-09-09 19:13

Pokial v sirsom centre (nie v centre samotnom) este nebolo rezidentske parkovanie, mali ludia pracujuci v meste aspon ako tak kde zaparkovat. Mne ako rezidentovi to nevadilo a nevadi, kedze po pracovnej dobe sa opat miesta uvolnili. Teraz su cez den tie mesta prazdne - absolutne nevyuzite. Toto je riesenie nedostatku parkovacich miest? Obmedenia, poplatky a zakazy...

A to som este zvedavy, kde budu teraz parkovat po spoplatneni Auparku a Mirageu (ano aj ten uz bude).

Rezidenstke parkovanie je nezmysel.
Milan H.

#153 Re:

2013-09-10 11:52

#25: JOK -

Veľký súhlas!

Iba doplním, že pri oboch súvisiacich hlasovaniach (za Koncepciu parkovania, i za Návrh na riešenie Soliniek) boli všetci prítomní poslanci (včítane Solinkárskych) jednohlasne ZA !!! Teda ak nepočítam nehlasujúcich a zdržaných - z našich sa zdržal pri Návrhu iba Židek, ale ten hlasoval vten deň hadam iba pri otvorenií - pri ostatnom nič, teda ako keby tam ani nebol (asi išiel s Janušekom a Johanesom do bufetu na pivo, lebo tí tam tiež "boli" ale akosi im väčšina hlasovaní "ušla"). Mimochodom P. Židek je celkvo nejaký nie veľmi platný - z celkovo 32 zasadnutí nebol na 11. A aj keď tam je, tak zvykne nehlasovať, prinajlepšom sa zdržať. Toho to isto baví byť poslancom...

Mirec

#154

2013-09-10 13:19

Slavo, hlavne zober peticiu na podpisanie, nech je to aj na papieri.

Hosť

#155 Re:

2013-09-10 14:10

#154: Mirec -

Samozrejme, že papierovú petíciu donesiem.

rm

#156 Re: Re:

2013-09-11 05:56

#155: - Re:

ako to teda včera dopadlo? nie sú žiadne správy...

Juraj

#157 Stretko

2013-09-11 07:32

Mozte niekto napisat ako to vcera dopadlo? Bol som sluzobne mimo ZA, nemohol som sa zucastnit. :-(
mm

#158

2013-09-11 07:38

tu je cast korespondencie medzi mnou a primatorom - mam dojem ze je uz rozhodnute :(

Dobrý deň Pán primátor

V zásade súhlasím s ty´m že situáciu treba riešiť, ale navrhujem na zamyslenie toto

zvýšte dane mestu o 100 - 150% za obyvateľov soliniek, a z vybraného badgetu realizujte výstavbu parkovacích miest, alebo hradenie úveru na tento účel

alebo predajte pozemky obyvateľom s tým že na každom pozemku bude možné vybudovať iba parkovacie miesto a to do povedzme 6 mesiacov - výstavbu bude hradiť vlastník bytu, parkovacie miesto by sa mohlo potom viazať na byt, prípadne by práce realizovali verejnoprospešní pracovníci a hradil by sa len materiál. Včera som videl debatu na TA3 o tom že sociálne dávky majú byť viazané na určitú záslužnosť - prácu, tak prečo nevyužiť toto.

v rámci práce chodím občas po stavbách neviem presne aké su požiadavky na zhutnenie zeminy pod cestou - alebo parkoviskom, ale myslím že do 1000€ by sa celá stavba na jedno miesto dala spraviť, s tým že pozemky sú vaše tak za ne neplatíte, keby ste potom tieto miesta za takúto cenu predávali, určite by to išlo, trebárs aj na nejaké splátkové kalendáre.




Navyše všetci vieme ako dopadlo parkovné na Hlinách, kde tiež rezidentská karta v počiatkoch stála ak sa nemýlim 3,4€ a teraz je cena úplne inde.
takže pokiaľ sa teraz začne na 12€ tak za 5-6 rokov sme na 100€
Keď mám platiť za parkovanie, parkovné miesto a podobne prosím, PROSÍM chcem aby peniaze šli do mestskej kasy a nie do súkromného vrecka. Keď sa táto vec oplatí súkromnej firme, alebo osobe tak jedine preto že na tom zarobí, keď na tom zarobí tak rovnako výhodné by to bolo aj pre MESTO


osobne nemám ani 2 ani 3 autá a ani firemné, ale ak to títo ľudia majú tak zrejme ich pre prácu potrebujú a odvádzajú za to už dosť poplatkov, starajú sa o seba prípadne dávajú prácu ďalším ľudom, tak ich neprenasledujme za to že sú šikovný. Tiež mám pred barákom špz iných miest, ale ich vlastníci tu majú podnájom, a mestske dane platí vlastník bytu. Asi si nikto nemyslí že na Solinky chodí parkovať niekto z Prešova, Banskej Bystrice alebo odkiaľ...

Stále dúfam že sa prikloníte k inému riešeniu ako PPP projekt,
s pozdravom MM

ODPOVED


celoplošným zvýšením daní by sme znevýhodnili obyvateľov, ktorí vozidlá nevlastnia - tých je podľa štatistiky do 20 %. Touto cestou nechceme ísť. Parkovanie si musia zaplatiť majitelia vozidiel. Tí, ktorí vlastnia viac vozidiel, si priplatia omnoho viac. Odpredaj týchto pozemkov neumožňuje Územný plán mesta Žilina. Cena líniového parkovacieho miesta je v závislosti od podložia cca 1000 – 2000 €. Do podmienok sme uviedli, že investor musí vybudovať 490 parkovacích miest, z toho však 30 % nadzemných ľahkých nosných konštrukcií (cena takéhoto parkovacieho miesta je cca 7.000 – 8.000 €). Dôvodom je nedostatok voľnej plochy.

Vysvetlil som Vám, prečo musíme ísť systémom PPP projektu. Tento proces už je rozbehnutý. Hlavný dôvod je, že nemáme financie. Investor všetko vybuduje a mesto mu bude ročne splácať určenú sumu. Všetky tržby, ktoré prevádzkovateľ dostane za parkovanie, budú príjmom mesta.
Áno, od septembra minulého roka boli upravené ceny za vydávanie parkovacích kariet a parkovacích lístkov. Zóna plateného parkovania bola zavedená v Žiline pred 10 rokmi a za tento čas bol zaznamenaný nárast počtu vozidiel o viac ako 100%. Museli sme značne sprísniť podmienky na výdaj parkovacích kariet a tiež došlo aj k cenovej úprave, čo myslím, bolo po 10 rokoch žiaduce.

Našou snahou je zaviesť fungujúci systém, kde bude možnosť normálneho parkovania na parkovacích miestach (nie na chodníkoch, ihriskách a zeleni) a ktorý prinesie prospech väčšine obyvateľov.


S úctou

Igor Choma
primátor mesta Žilina
Milan H.

#159 Výsledok stretnutia

2013-09-11 08:13

Tipujem účasť tak na 50 ľudí. Za poslancov Badžgoň, Gažo, Čellár, Hudcovský a aj zástupca mesta - ak som dobre postrehol meno vedúci odboru dopravy Ing. Igor Liška.
Bolo prezentované "úprimné" prekvapenie poslancov z tejto občianskej iniciatívy a prisľúbené hľadať alternatívy. P. Gažo tlmočil tento prísľub priamo od primátora, ten vraj prisľúbil stretnutie priamo s občanmi Soliniek. Zároveň bolo prezentované, že sa v podstate nič ešte neudialo, a všetko je možné zvrátiť, o čom trošku pochybujem, keďže verejným obstarávaním sa podpíše zmluva na 20 rokov.
Mesto však naďalej obhajuje variantu cez PPP projekt, nakoľko tvrdia že nemajú vlastné peniaze a keby to riešili sami tak by to aj dlhšie trvalo kôli viacerým verejným verejným obstarávaniam a tiež by bol vraj konflikt s existujúcou zmluvou z Parkovacou spoločnosťou. A tomu sa vraj chcú PPP projektom vyhnúť. Dobu 20 rokov obhajujú 20-ročným odpisovaním stavby parkovacích miest. Ohľadom systému kariet a platenia - obhajovali navrhnutý systém. Otázku pozemkov pre výstavbu nových miest nevedeli zodpovedať, vraj to bude na úspešnom uchádzačovi ako si to zabezpečí...
Obyvatelia sa myslím zhodli na tom, že sú ochotní zaplatiť za parkovanie, ale nie cez nejakú súkromnú spoločnosť, ideálne priamo mestu, pričom tie peniaze by boli určené naspäť na Solinky napr. na budovanie nového parkovania. Zhoda bola tiež proti viazaniu karty na ŠPZ. Zhoda bola tiež aby to riešilo mesto samo a po menších krokoch, aby bolo možné operatívne sa prispôsobiť potrebám - najprv poriešiť čiary, dorobiť 150 miest ktoré vraj na solinkách sú, len nie oficiálne. Potom postaviť novú miesta - v okolí a hlavne konečne využiť rozostavanú budovu "staršidelného hradu".
Každopádne vraj je diskusia stále otvorená, či už priamo na odbor dopravy alebo cez stránku poslancov Soliniek - www.zilina-solinky.sk. Tam je aj diskusia a viac info zo stretnutia. Z reakcií mesta a poslancov si však myslím, že táto diskusia nepovedie k zásadnej zmene a rozbehnutý proces s PPP projektom bude dokonaný...
mr

#160 reakcia na primátora a stretnutie

2013-09-11 10:00

čo sa týka argumentu, že majitelia 20% bytov nevlastnia motorové vozidlá, tak to je hlúposť - dnes ich nemusia vlastniť, ale neznamená to, že si ich zajtra nemusia kúpiť, alebo byt predať niekomu, kto ich vlastní 10 + šek by mohli dostať len majitelia áut, ktoré sú registrované v rámci soliniek, policajná databáza je veľmi dobre spracovaní - všetko sa dá, keď sa chce.... skrátka osobne si myslím, že stopnúť sa to dá, ale nechce sa, lebo je už dohodnutá firma ...
zároveň bolo by dobré, aby sa urobilo čím skôr stretnutie s primátorom, ale trocha za iných podmienok - chcel som tam byť, ale reálne som sa nezmestil dovnútra, skrátka záchody asi boli obsadené, lebo už menšia miestnosť v škole asi nie, ak nerátam školské kabinety... potrebujeme sa dostať napr. do haly na mestskom úrade, kde nás príde aj 200 - 300, inak to fakt nemá význam... dnes oslovím osobne právnika, aby sa pozrel na to, či je možné vôbec to zastaviť súdnom cestou, vzhľadom na to, že projekt priamo diskriminuje časť vlastníkov bytov
Slavomír Fačkovec

#161 Re:

2013-09-11 10:40

#158: mm - #159 Milan H.

Presne ako píše "mm" aj ja mám podobné skúsenosti s pánom primátorom.
Doteraz som nedostal od pán primátora odpoveď na jednoduchú otázku, ktorú som mu adresoval 3.9., 4.9. a 6.9. "ČO BUDE S PARKOVANÍM NA SOLINKÁCH, AK SA TEN SYSTÉM NA SOLINKÁCH NEOSVEDČÍ, keďže chcete zmluvu podpísať na 20 rokov?"
Vždy mi odpísal podobne ako napísal aj "mm" v komentáre č.158.
A na túto jednoduchú otázku sme nedostali odpoveď ani na včerajšom stretnutí s poslancami!
Moj názor na riešenie problémov parkovania na Solinkách je taký: nevedia ako riešiť parkovanie (kde a za čo) a preto chcú, aby to vyriešil niekto iný alebo je to zámer vybrať niekoho už vopred dohodnutého.
Podľa mňa, zbytočne sústreďujú celú energiu na vypracovanie podmienok verejného obstarávania na PPP projekt, ktorý ako ukázalo včerajšie stretnutie obyvatelia Soliniek odmietajú.

Zároveň ďakujem Milanovi H. za jeho príspevok, myslím, že úplne vystihol včerajšie stretnutie s poslancami.

Ak v Žiline nevedia ako riešiť parkovanie, môžu sa napríklad inšpirovať riešením v Liptovskom Mikuláši.

Liptovský Mikuláš - tiež pripravuje spoplatnenie

Parkovacia politika – otázky a odpovede

otázka:

parkovacia spoločnosť - esef - 10.09.2013

Dobrý deň, mohli by ste mi prosím napísať, či tá parkovacia spoločnosť bude mestská alebo súkromná ?

Diskusný príspevok - - 10.09.2013

odpoveď:

Prevádzkovanie nového parkovacieho systému bude zabezpečené prostredníctvom mestského úradu a mestskej príspevkovej organizácie Verejnoprospešné služby Liptovský Mikuláš, bez účasti súkromnej spoločnosti.

Ing. Ľubomír Hán, odd. ŽP, dopravy a VP

http://www.mikulas.sk/sk/_zlozka.php?zlozka=2607&clanok=&offset=0&skupina_id=&filter[mesiac]=&filter[rok]=&zobraz=

Liptovský Mikuláš

Mesto diskutovalo s občanmi o parkovacej politike (4.9.2013)

z článku vyberám:

Dvojdňové rozhovory s občanmi mesta priniesli niekoľko podnetných návrhov, ktoré komisia dopravy zapracuje do návrhu všeobecne záväzného nariadenia (VZN). Ním sa budú liptovskomikulášski poslanci zaoberať na septembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva. „Niekoľko týždňov sa mohli navyše občania mesta obracať priamo na mňa s otázkami ohľadom parkovania cez sekciu Parkovacia politika – otázky a odpovede  na webovej stránke mesta, do ktorej prišlo množstvo otázok od obyvateľov a návrhov na zlepšenia, ktoré taktiež zapracovávame do návrhu VZN,“ dodal Ľubomír Hán, vedúci oddelenia životného prostredia, dopravy a verejných priestranstiev Mestského úradu v Liptovskom Mikuláši.

„Predpokladáme, že v priebehu dvoch až troch rokov sa nám vrátia vstupné investičné náklady a budú zároveň vznikať aj ďalšie prostriedky na budovanie parkovacích miest,“ povedal primátor mesta Alexander Slafkovský. Nové pravidlá parkovania by mali vstúpiť do platnosti počas mesiacov december a január budúceho roka. Dovtedy sa bude na území mesta realizovať inštalácia technológií a vodorovné a zvislé dopravné značenie. „Parkovací systém bude stále živý. Budeme sledovať ako si ho osvojujú obyvatelia nášho mesta a flexibilne podľa potrieb ho budeme zefektívňovať,“ dodal na záver vedúci oddelenia dopravy.

http://www.mikulas.sk/sk/samosprava/oznamy.php?zlozka=341&clanok=&lmd=3684&order1=&order2=&order3=&order4=&zobraz=&lmd_text=uvod%20k%20clanku

opx

#162 parkovanie

2013-09-11 19:05

Ja mam len takú málu otázku. Dala by sa v prípade neúspechu tejto petície, urobiť petícia aj na odvolanie primátora?

Hosť

#163 Re: Parkovné

2013-09-16 06:42

#4: Altar - Parkovné

To aj budes mat ale o ulicu vedla

martin

#164 Re: parkovanie

2013-09-16 11:44

#162: opx - parkovanie

Ja by som suhlasil, ked uz si primator robi co chce a nepocuva nas


Hosť

#165 Platené parkovanie = výstavba v lojalite lesopark

2013-09-17 05:13

Oficiálne sa hovorí o riešení parkovania, neoficiálne na to zabudnime, v skutočnosti ide o prakticky začatie výstavby v lokalite lesopark pod hlavičkou riešenia parkovania na solinkách za peniaze obyvateľov sídliska..... prečo je tomu tak?
1, reálne je na Solinkách viac bytov ako parkovacích miest, dokiaľ sa nezbúra tá haraburda v strede sídliska, čo sa nestane, nikto nevyrieši situáciu efektívne...
2, cena 12 eur za rok na auto a byt je nereálnych - ak tu máme 2.500 parkovacích miest, a predá sa len kapacita parkovania, tak z 30.000 eur sa nedá zaplatiť dph, dane, ľudí, údržbu a vytvoriť x miest - len na vybudovanie 150 miest, ktoré existujú, je potrebných 150.000 až 300.000 eur pri tých najlacnejších variantách... t.j. ak by sa platilo len 12 eur, tak firma nezarobí ani mäkké f.... sám primátor to tu napísal - v centre rastie parkovné, lebo rastie počet áut, t.j. máte autá a je jedno, či o 1 viacej ako je počet parkovacích miest alebo o 10.000, tak budú zdvíhať parkovné dovtedy, pokiaľ ľudia budú ochotní platiť.... reálne sa bavíme o 100 až 200 eur na jedno auto/byt a to je už 250.000 - 500.000 eur ročne a to je už suma, pri ktorej sa oplatí aj niečo začať robiť každému - mali by sme sa postaviť za to, že počiatočné parkovné sa bude zvyšovať len o úroveň inflácie...
3, hlavný cieľ je výstavba medzi lesoparkom a solinkami, pričom sa postavia byty - v zmysle normy na každý byt sú potrebné dnes 2 parkovacie miesta, takže pri 150 kapacite 150 bytov sa urobí 300 parkovacích miest a investor splní požiadavku mesta na budovanie nových miest, bohužiaľ zároveň sa dá rampa, takže nikto okrem nových vlastníkov bytov tam nezaparkuje...
4, výstavbou pod lesoparkom sa reálne začne s likvidáciou lesoparku a stane sa z neho len plotom ohradený kúsok lesa s preliezkami a jednou búdou...
Milan H.

#166 Re: Platené parkovanie = výstavba v lojalite lesopark

2013-09-17 12:17

#165: - Platené parkovanie = výstavba v lojalite lesopark

By som do určitej mieru tú výstavbu prijal, ak by sa ňou vyriešil aj problém parkovania. Jasné, že nie až k lesu, ale pár desiatok metrov od cesty... aj tak tam je iba nevyužívané pole...

K vášmu strašeniu likvidáciou lesoparku pridám 2 fakty:

- JEDEN PROTI – celé územie medzi cestou a lesom je v územnom pláne mesta vedené ako „rekreačná a športová plocha“ čiže byty by tam mohli byť iba po výraznej zmene ÚP.  V tejto súvislosti by som tam videl nejaké napr. tenisové kurty, ktorých parkovisko by sa v noci využívalo pre sídlisko – podľa mňa prijateľná možnosť.

- DRUHÝ ZA - celé to územie je v súkromných rukách (hlavne 2 firmy DUXX Group,spol. s.r.o. a Slovenská investičná a realitná spoločnosť – Trabelssie) . Tí zrejme majú nejaký investičný plán. Športové aktivity to asi nebudú, byty alebo IBV v tejto lokalite by boli isto zaujímavé. Už len zariadiť zmenu územného plánu...

 


Hosť

#167 Re: Re: Platené parkovanie = výstavba v lojalite lesopark

2013-09-17 17:46

#166: Milan H. - Re: Platené parkovanie = výstavba v lojalite lesopark

problém je v tom, že tá výstavba vyrieši len parkovanie pre tých, čo si tam kúpia byt... navyše zmena územného plánu pre ľudí z tých firiem nie je problém - takže obavy sú opodstatnené a my to zaplatíme....


Hosť

#168

2013-09-20 16:01

Táto petícia má naozaj svoj veľký zmysel. Nielen preto, že v nej víťazí zdravý rozum nad špinavosťou a chamtivosťou, ale názorne ukazuje silu v jednote ! Ľudia sa musia naučiť bojovať a presadzovať svoje záujmy nástrojmi ako je petícia či referendum, ale aj demonštrácia, štrajk a ešte lepšie - REVOLÚCIA.
Poslanci a primátor Žiliny nemajú žiadny mandát na spoplatnenie parkovania na Solinkách, ale ani iných sídlisk a ani centra mesta. Navrhujem petíciu rozšíriť na CELKOVÉ ZRUŠENIE PARKOVNÉHO v celom meste.
Slavomír Fačkovec

#169 EUROFONDY

2013-09-20 16:16

Dnes som sa obrátil na náhodne vybranú firmu, ktorej náplňou je "Poradenstvo pri čerpaní eurofondov". Nižšie uvádzam môj mail a odpoveď, ktorú som dostal.
Dodávam, že celé mi to trvalo tak 5 minút.

môj mail:
Dobrý deň,
mohli by ste ma prosím informovať, či je možné využiť eurofondy na vybudovanie parkovacích plôch pre automobily na sídlisku, pričom parkovacie plochy by boli vybudované na pozemkoch mesta?
S pozdravom
Ing. Slavomír Fačkovec


odpoveď:
Dobrý deň,
v takomto prípade musí byť žiadateľom mesto. Na takýto zámer je možné čerpať dotáciu z eurofondov v rámci Regionálneho operačného programu, Regenerácia sídiel, kde musia byť vo výzve zahrnuté aktivity ako výstavba parkovacích plôch. Tento rok však programové obdobie končí, ale na budúci rok začína nové. Nevieme však aké výzvy a kedy vyjdú. Odporučila by som Vám obrátiť sa na niektorého z našich regionálnych poradcov. Nájdete ich na našej webstránke. S ním by ste si mohli dohodnúť osobné stretnutie a do budúcna, v prípade, že by vyšla výzva, ktorá by mohla byť pre Vás zaujímavá, kontaktoval by Vás.
S pozdravom
XXXXXXXXX
asistentka riaditeľa projektového oddelenia


Keď existuje takáto možnosť vybudovať parkovacie miesto, tak potom neviem načo nám je taký primátor, ktorý sedí v národnej rade SR a jeho strana je vo vláde?
P.S. Tu je ďalší námet ako riešiť výstavbu parkovísk bez spoplatnenia!

opx

#170 Re: EUROFONDY

2013-09-22 11:43

#169: Slavomír Fačkovec - EUROFONDY

To je sice pekne čo si tu napisal, ale takto by sa pán primator nenabalil a ani firma, ktorá by to postavila.

Milan H.

#171 Re: EUROFONDY

2013-09-22 20:48

#169: Slavomír Fačkovec - EUROFONDY

Nerád beriem ilúziu, ale pár rokov som riešil podobné projekty a pani asistentka dosť zavádza!!! Pozdravte ju... V skončenom období Žilina ako mesto NEMOHLA na tieto účely žiadať fondy a aj keby mohla, v tej spomínanej výzve sa aj tak parkoviská na sídliskách v žiadnom prípade nemohli riešiť. A k tomu novému obdobiu začínajúcemu budúci rok - oficiálne síce začne, ale prvé peniaze sa budú prideľovať najskôr v 2015, možno až 2016 a som presvedčený, že parkoviská opäť nebudú oprávnené... takže tadeto cesta nepovedie. Ale každopádne takúto variantu financovania by som očakával aspoň spomenúť v tej "koncepcii".

Apropó ta "koncepcia" - pátral som kto ju vlastne vytvoril a nedarí sa mi to zistiť. Neviete niekto? Vraj niekto z výskumného ústavu dopravy v Žiline, ale nikde som to nenašiel uvedené, ani žiadnu zmluvu alebo objednávku som na stránke mesta nenašiel...

 

Slavomír Fačkovec

#172 koncepcia

2013-09-22 20:57

Na prvej strane je uvedené
Zodpovedný za vypracovanie:
Ing. Igor Liška
vedúci odboru dopravy

Iba dodávam, že ja by som sa pod takúto "koncepciu ..." nikdy nepodpísal, aj keď som strojár.

xxx

#173 parkovanie

2013-09-24 10:03

Len pre informáciu za roky 2009 a 2010 postavilo mesto na Solinkách 168 parkovacích miest a 10 miest na smetné nádoby, čo stálo 209 041,59 eur. Hodnota PPP projektu podľa verejného obstarávania je 1 150 000 eur ak sa nemýlim. Mesto sa tvári, že je to najvýhodnejšia varianta. Absurdné, také slovenské...
Dušan

#174

2013-09-24 16:03

V prvom rade chcem oceniť úsilie pána Fačkovca a ďalších, ktorí venujú svoj čas tejto dôležitej veci.
Mesto zrejme prechádza do mediálnej protiofenzívy. Dnes som náhodou počul v Slovenskom rozhlase reláciu Pozor, zákruta, kde sa v dvoch vstupoch vyjadroval k téme spoplatnenia parkovania na Solinkách hovorca MsÚ Čorba a nejaký pán Taška, predseda "Slovenskej parkovacej asociácie".
Reláciu si môžete vypočuť z archívu RTVS:
http://www.rtvs.sk/radio/relacie/detail/pozor-zakruta/archiv?date=24.09.2013&station=slovensko

Možno by stálo za úvahu, kontaktovať redaktorov relácie a požiadať o publikovanie vyjadrenia petičného výboru, aby zaznel aj iný názor. Relácia vyznela tak, že mesto sa ide rozkrájať aby ulahodilo obyvateľom Soliniek a vyriešilo ich problémy s parkovaním.

Hosť

#175

2013-09-24 19:12

dnes som rozprávala s kolegom, ktorý býva pri rondli, od zavedenia rezidentských kariet, čo je cca 6 rokov (nevedel mi povedať presne) tak poplatok za rezidentskú kartu stúpol z 3 eur na 50 eur ročne, a čo sa týka parkovania? minulý víkend ako rezident nemal kde zaparkovať, toto isté hrozí i nám, niekto si naplní peňaženku a problém s parkovaním neporieši. tak ako ho nikto neporiešil v platených zónach cenra a širšieho okolia za tú dobu ako tam platí zonácia len Trabelsi si mastí brucho